Minnie Mom Skrevet 25. februar 2008 #26 Skrevet 25. februar 2008 Jeg ville ha jobbet deltid hvis vi hadde hatt mulighet.. Kanskje 50% eller noe sånt.. Så hadde jeg kommet meg ut litt, og barna hadde hatt bhg noen dager og hjemme noen dager.
Love my kidz Skrevet 25. februar 2008 #27 Skrevet 25. februar 2008 JA - uten tvil!!! Jeg er ferdig med permisjonen min i april, og gruer allerede til å må tilbake i jobb. Blir rett og slett lei meg av å tenke på det.....
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #28 Skrevet 25. februar 2008 Nei, men mannen min kunne, i alle fall eit halvt år
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #29 Skrevet 25. februar 2008 Dere som virkelig ønsker å være hjemme, men ikke har økonomi til det, jeg lurer på hvor fattige dere egentlig er? Vi lever på en lønning nå, og den er ikke spesiell høy, heller ganske lav, men klarer oss greit vi. Å begynne å jobbe igjen er for meg ikke et alternativ, for jeg ønsker veldig sterkt å være hjemme med småen et år til. Handler det ikke egentlig bare om prioriteringer? Man kan klare seg med mye mindre om man bare prioriterer, og man må nok gi slipp på en del goder man er vant til, men det er fult mulig.
Lucy79 Skrevet 25. februar 2008 #30 Skrevet 25. februar 2008 Ja absolutt!! Ser for meg at jeg kunne ha jobba 50% Hadde vært flott både for meg og ungen!
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. februar 2008 #31 Skrevet 25. februar 2008 Tja kanskje. Vi bor på gård og det er jo noe å henge fingrene i hele dagene. Er nok også mer spennende denne gang pga det er nr.2. Kunne blitt veldig lenge viss jeg bare hadde 1..
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #34 Skrevet 25. februar 2008 Vi lever og på en lønning, som er heller noe under gjennomsnittet enn over, samt et par barnetrygder. Er ikke spesielt fattige, men det må være fordi vi har minimalt med lån, utbetalt bil, billige forsikringer, etc. Hadde vært mye verre dersom vi hadde 200 000 i lån på bil, 2 mill lån på hus og 300 000 i studielån minst, som jeg mistenker at mange her inne har ettersom de må ut i arbeid for å ha to inntekter etter permisjonsslutt?
Kaja_07 Skrevet 25. februar 2008 #35 Skrevet 25. februar 2008 Nei, hadde nok ikke det.. tror ikke det hadde passet helt for meg. Dessuten tror jeg at barn har godt av barnehage, ser bare hvor mye han elsker å være sammen med andre barn. Også trives jeg på jobben :-)
MissBenz Skrevet 25. februar 2008 #36 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har ikke jobb, men har økonomi til å være hjemme med barnet et år til
Minnie Mom Skrevet 25. februar 2008 #37 Skrevet 25. februar 2008 Til dere som lurte på dette med prioriteringer; klart at det handler om det på en måte. Men vi har nå en gang en leilighet og en bil, som begge skal betales. To studielån også. For å overleve på en inntekt, måtte vi ha solgt leiligheten, det er liksom ikke noe alternativ for å ha ett ekstra år hjemme.. Når man har to inntekter har man også utgifter deretter fordi man har lagt det opp sånn, er ikke så lett å plutselig klare seg på halvparten da gitt... ;o)
Yo&La+spire Skrevet 25. februar 2008 #38 Skrevet 25. februar 2008 Eg er student og skal ikke begynne å studere igjen før i august....da r snuppa 1.5 år. Kjempeglad for at eg kan vere så lenge hjemme med henne eg:) Studiene er jo heller ikke hver dag da, så eg kommer til å ha masse tid med henne likevel, men hun har jo også godt av å begynne i barnehage etterhvert....Handler nok litt om prioriteringer mener eg...vi må leve på en inntekt (eg får jo ikke fødselsstipend lenger), men ville absolutt gjor det igjen om eg får velge, selv om vi ikke har verdens beste økonomi;) (eller....siden vi lever i norge har vi jo faktisk "verdens beste økonomi"....heldige vi:) Hehe...poenget var at eg vil vere mest mulig med jenta mi, og synes ikke hun er klar for barnehage enda:)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #39 Skrevet 25. februar 2008 jeg skal!! Og det er vel en av "fordelene" med å være alenemamma, at man kan ta seg råd til det
@nemone Skrevet 26. februar 2008 #40 Skrevet 26. februar 2008 Ville ikke det nei. Ser hvor bra den eldste har det i barnehagen og hvor stor glede hun har av å leke med andre barn (vi har ingen åpen barnehage i nærheten så det er ikke så lett å oppsøke andre) samt delta i aktiviteter som jeg neppe ville ha funnet på selv. Ville heller ikke ha vært hjemme for egen del - trenger mer stimuli enn "bare" barn - merker at jeg blir litt sløvet av å gå hjemme. Men jeg kunne nok ha tenkt meg å forkortet arbeidsdagene med en time - slik at vi hadde sluppet så vanvittig stress med levering og henting. Nå er jeg hjemme med nr 2 så vi slipper stresset nå, men ser med gru fram mot høsten når vi begge er tilbake på jobb igjen.
MissiCippi Skrevet 26. februar 2008 #41 Skrevet 26. februar 2008 JA! Dette er nr. 3 for meg, og etter planen absolutt siste mann, så dette er siste sjanse til å være hjemme m knøttet! Men har ikke råd.. Skal jobbe 80 % og har pratet med arbeidsgiveren som skal prøve å få d til å bli fri en dag.. Så d håper jeg virkelig! Har vært hjemme hver onsdag m de andre to, og d er en luksus.. Gir overskudd til de andre dagene på jobb, er noe å se frem til hver uke, og er verdifull kvalitetstid sammen med barna! De er tross alt bare små en gang!!
Prins05&07C",) Skrevet 26. februar 2008 #42 Skrevet 26. februar 2008 Definitivt!! Hadde vi hatt råd til det, ville jeg vært hjemme to år til sammen. Kanskje samboer hadde ønsket å være hjemme mer også.
Sistah*G07*J09* Skrevet 26. februar 2008 #43 Skrevet 26. februar 2008 Ja, absolutt!! Kjempe koselig å være hjemme med den lille. Like "husmor" rollen godt jeg
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 26. februar 2008 #44 Skrevet 26. februar 2008 Hadde ikke klart å gå hjemme et helt ekstra år, men hadde vi hatt mulighet hadde vi fortsatt med den ordningen vi har nå i permisjonsperioden, nemlig at jeg og mannen er annehver uke hjemme med lillegutt. Det hadde nok gått fint et ekstra år tror jeg... Ellers ville jeg kanskje hatt 50% stilling og hatt lillegutt 50% i barnehage, for jeg synes han er for liten til å skulle ut i barnehage når han bare er 1 år... Men vi har ikke råd til det rett og slett...
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #45 Skrevet 26. februar 2008 Ja absolutt. Koser meg kjempemye hjemme med snuppelupp. Men jeg kunne godt tenkt meg å ha henne en dag i uka i bhg for å sosialiseres litt liksom. Men prøver å få til noe nå slik at jeg kan jobbe 40-60 prosent, det første halve året, da er hun en dag hjemme med pappan (som deler opp sin perm med fri hver fredag) og en eller to dager hos dagmamma. Da får vi jo kontantstøtte så da burde det gå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå