Gå til innhold

Hvis dere hadde økonomi til det, ville dere vært hjemme med barnet ett år til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er drømmen min i allefall. Men har dessverre ikke mulighet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har anledning til det, men vet ikke hva jeg vil.

Var mye sykmeldt i svangerskapet + et år hjemme nå, så begynner jeg å lengte etter å jobbe igjen. MEN jeg tenker mye på å bli hjemme.

Er ikke helt "typen" til å gå hjemme. Men vil ikke sende barnet i bhg ved 1 års alder hvis det ikke er et must....Får se....

Skrevet

Nei, gleder meg til å begynne i jobb igjen og tror snuppen får det utmerket i barnehage. Men jeg har litt tid igjen hjemme jeg da.

Skrevet

Ja, men er alene så det er ikke et alterativ jeg kan velge.

Skrevet

Uten tvil.

Hadde jeg hatt muligheten, hadde jeg tatt ett år til fri, og da begynt og jobbe 50%.

men det er jo drømme situasjon....må nok på jobb i juli jeg.....-sukk....

Skrevet

Niks, jeg gleder meg til å begynne i jobb igjen! Skal søke meg ned i 80% vel og merke - og ungene skal gå 80% i bhg.

Skrevet

Nei, jeg gjorde det med forrigemann og holdt virkelig på å bli gal! De jeg hadde gått sammen med på alt fra babyrytmikk til barselgruppe begynte å jobbe igjen, det finnes ikke åpen barnehage e.l her i byen, jeg hadde ingen å være sammen med på dagene... Ble oppriktig deprimert jeg, følte meg som en babybablende hushjelp uten voksenliv. Tror både ungen og jeg hadde hatt godt av barnehage og jobb.

Denne gangen skal jeg jobbe bare tre dager i uka første månedene (fra ungen er 12 til 15 måneder, mens mannen er hjemme en dag i uka og mommo passer de resterende to dagene. Når babyen er 15 mnd blir det full tid i barnehagen og meg i full jobb. Har ikke snev av dårlig samvittighet engang, bruker noen av pengene jeg tjener på vaskehjelp og er en super, tilfreds og lykkelig mor med masse egenverd etter jobb og i helgene ;-)

Skrevet

ja jeg ville det ha gjort det. Men kan desverre ikke det.

Skrevet

jeg ville også vært hjemme.. men kan ikke det....

Skrevet

Nei, ikke sjangs! Men jeg ville gjerne kunnet jobbe bare 60-80% stilling, håper på å jobbe 80% fra høsten av i 1 år og så gå opp til full stilling.

Skrevet

Jeg kan tenke meg det nå og vi har økonomi til det, men vet jo ikke hva jeg synes i oktober, når permisjonen er ferdig. Pappaen har veldig lyst til at jeg skal være hjemme for han synes det er for tidlig å sende guttungen i barnehagen når han bare er ett år. Vi får se. Kunne kanskje ha tenkt meg og jobbet som dagmamma.

Skrevet

Det er hvertfall planen her..

Skrevet

Ja, skulle ønsket det. Men så tenker jeg på at ungen har godt av å være sammen med andre barn og voksne:o)

Skal prøve å få redusert stilling.

Skrevet

JA!

Helt klart! Men da ville jeg enten vært dagmamma for èn til, eller jobbet f.eks 2 dager i uka(gutten i barnehagen) slik at det ikke ble for ensformig og kjedelig for oss.

Skrevet

Jeg skal være hjemme i 1 år og 7 mnd. Etter det ønsker jeg å jobbe 60% så lenge barna er små,og kanskje de første skoleårene.Trives godt i jobben,men føler jeg vil benytte anledningen å være sammen med barna mens de er små.Begge skal selvfølgelig gå i barnehage:-)Har en gutt som blir 4 i mai og ei jente på 6 uker:-)

Skrevet

Skal være hjemme lenger ja. For det første var det planlagt i utgangspunktet og for det andre begynner jeg i ny permisjon i september :-)

Skrevet

Nei, egentlig ikke. Ønsker å gå tilbake til samme stillingsbrøk på 75%, i alle fall til vi er ferdig med det siste barnet, så jeg får fødselspenger ut fra det. Når jeg er ferdig med å få barn, så kan jeg tenke meg å gå ned i 50% stilling for et år eller to. Ønsker ikke bare gå hjemme, for da tror jeg at jeg hadde blitt gal:)

Skrevet

Jeg ELLER mannen skal være hjemme utover det første året, sansynligvis blir vi å dele på det. Hovedsaken for meg er ikke at jeg vil være hjemme et år ekstra, men at jeg ikke vil sende minste i barnehage så tidlig.

Skrevet

Ja, jeg har SÅ lyst til å være hjemme minst ett år til...men vi har absolutt ikke råd til det ;-(

Skrevet

Jeg skal være hjemme i et år. Deretter begynne å jobbe 60%. Tror det er bra for både meg og Camilla. Er veldig glad vi har mulghet til det.

Skrevet

Jeg blir hjemme i 1 1/2 år, og satser deretter på å jobbe i 60% stilling. Slik at jenta mi da går 3 dager i barnehagen.

Skrevet

Ja vi har tatt oss råd til det. Må selvsagt gi avkall på enkelte ting, er jo et valg vi har tatt da.

Skrevet

jobb 1-2 dager i uka? eller vær dagmamma? da kan du være hjemme..syntes det er tidlig å levere elstemann i barnehage når de bare er 1 år..bur du i storby og er dagmama til to sikk kan du ta 9000 tilsammen og du slipper å betale barnehage 3000 spart og du får kontant støtte 3000 spart og barnetrygd 1000kr spart...16000 pr mnd minus litt skatt på de to ungen du passer(du betaler lite skatt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...