Sina-mor...;-) Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Barn som nekter å spise middag??? Har en datter på 21 mnd, som ikke vil ha middag. Får hun skive så er det greit, men middag er et h..... med hyl vræl! Har prøvd alt! (sen middag, morsom middag med ansikt av maten, oversett henne når vi spiser, slik at hun bare kan leke, tvunget henne til å spise, latt henne gå uten mat til kvelds osv..... TRENGER RÅD!!..... blir snart sprø! Hun spiser tomat, mais og grønne erter, og thats it! Av og til pølser, og av og til kylling. Aldri samme ting to ganger etter hverandre... når hun endelig har spist en ting, så håper vi at hun kanskje kan spise det flere ganger, men nei. Skive, frukt og yoghurt er favoritt! Men hun kan jo ikke leve på det i lengden heller???
Misti Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Vi har det samme broblemet. sønnen min er 1,5 år og det høres ut som det er sønnen min du skriver om, godt å høre at det er flere. jeg har brukt mye penger på å få han til å spise, altså prøvd mye forskjellig. det ender med at han ikke spiser middag, men spiser mange skiver til kvelden. har snakket med helsesøster om det og hu sa at vi bare skulle la være å gi han middag en periode, bare gi han skive mens vi eter middag og håpe etter hvert han blir nysgjerring på vår mat og etter hvert vil ha sin egen. men blir så frustrery når vi setter oss alle 3 for å spise og han ikke vil ha..
Sina-mor...;-) Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2008 åh... godt å høre at det er flere..... puh....!
Sivalur Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Høres kjent ut ja. Har en gutt på 20 mnd, og det er ikke mye middag som går i den skrotten. Ris og pasta går som regel greit, av og til et par kyllingbiter. Grønnsaker skal han ikke ha på tallerkenen en gang, de flytter han over på min tallerken... unntatt mais, det er greit, de kan han spise! Menmen, jeg var visst også kresen som barn, og tynn som en strek, sannelig har jeg klart å bli feit nå likevel så jeg er ikke så veldig bekymret. Han spiser godt med brødmat og yoghurt og noe frukt og vokser jo på det. Tomatsuppe med egg og pasta går forresten an til middag men kan jo ikke ha det støtt og stadig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå