Gå til innhold

forum for nybakte donor-mammaer

Anbefalte innlegg

Skrevet

ville du vært interessert i et forum for foreldre med donorbarn? tenker på erfaringsutveksling generelt og spesielt knyttet til donor-utfordringer som hvordan ble jeg lagd/hvorfor har jeg ingen pappa osv. også mulig å bli kjent med andre osv.

har tatt det opp med moderator på nybaktmamma.com (opprinnelig tatt opp her på BIM men ingen overveldende respons, nei..) på NM var de veldig positive, men de lurer på om forumet blir brukt hvis de oppretter det.

derfor spør jeg ... DEG!

hilsen storkemamma til to,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kjempebra idé! Jeg kommer helt klart til å bruke det :-) Er mamma til én allerede, og en ny en på vei 1. september, og et sånt forum ville ha vært veldig bra, synes jeg :-)

Skrevet

Et slikt forum hadde vært fint.

Når barna blir større og lurer mer, og kanskje de kan treffe andre som har det likedan....

Skrevet

Hei og hopp, forslaget er topp. Må innrømme at jeg ikke er på NM, men kan sikkert bli avhengig der også jeg. Nå henger jeg her inne mest av gammel vane. Svarer på spørsmål om prosessen om jeg kan. Men ellers er det jo egentlig andre ting som opptar oss nå. Adopsjon og spørsmål fra ungene og slikt. Trodde vi var innmari forberedt på alt som kunne komme, men da storesøster for ikke lenge siden spurte:"hvorfor hakke jeg no pappa????", så ble vi så paffe at vi ble litt målløse en liten stund.

Så ja. Det forumet skal jeg affal bruke.

Skrevet

ehh.. rettelse. Jeg er visst på NM jeg. Siden 2006 faktisk! Det var en stund jeg var på "alle" slike forum. Ble heeelt hekta. Men måtte begrense meg. Ble litt FOR opphengt, men om jeg reduserer tiden litt her, så skal jeg fint klare og "henge" litt der også:) Blir det under det foreldre forum greine?

Skrevet

Ja jeg.

Greit å lese/delta på slike forum før barnet kommer og, syns jeg da.

Og når barnet kommer er det kjempe flott!!

Skrevet

takk!

og regnbuemor; ditto. min eldste har også spurt om det for ikke så lenge siden. var forberedt på at spørsmålet ville komme, men der og da ble jeg likevel veldig overrasket.... ;-)

Skrevet

En veldig bra og interessant idé! Jeg vil så absolutt bruke et sånt forum...

Skrevet

Flott.

Vi stiller oss positive til ett slikt forum. Spørsmålene vil nok komme om noen år. Selv om man føler seg aldri så forberedt. En vil nok uansett bli en smule overrumplet når spørsmålene kommer. Barn kommer med spørsmål rett som det er, i ulike settinger.

Vi har en bekjent som fikk spørsmålet" hvor er min pappa", på bussen i verste rushen.(ikke donor, men en alene mor og sin 4 åring. Uansett ett vanskelig tema å snakke om på bussen)

Så det er fint å ha ett forum hvor man kan utveksle og få råd og tips:)

Skrevet

Absolutt. Tror både jeg og mini vil ha godt av kontakt med andre i samme situasjon =)

Skrevet

Er absolutt intr i det dersom jeg skulle få en liten en =)

Skrevet

Heia!!

Hadde vært supert med et slikt forum.

Hva står NM for?

Skrevet

Det var en veldig god idè!

Jeg blir mor rundt 19 juli og kommer helt sikkert til å bruke et sånt forum.

Skrevet

Regner med å bruke det jeg også, men er vel enda mer interessert hvis det finnes noen med "storkebarn" i nærmiljøet (Trondheim) for "ikke virtuelle" treff!

Skrevet

Absolutt en god ide. Vi får vårt første stork barn i august og vil gjerne diskutere og utveksle erfaringer med andre :)

Skrevet

Her finnes det forresten et forum for lesbiske/homofile: http://forum.mammanett.no/forumdisplay.php?f=244

Har ikke vært der selv siden våren 2006 så jeg nå, men det er fordi det ikke skjer NOEN ting der... Men jeg er mer positiv til et donormammaforum da. Uavhengig av om man er lesbisk eller enestående. Fellesnevneren er jo barna, og fremtidige spørsmål, og eventuelt behov for "likesinnede".

Skrevet

Til anonym: Vi har Regnbuebarn-treff i Trondheim og Trøndelag. Hovedsaklig er deltakerne "donorbarn" med to lesbiske mødre, men jeg kan aldri tenke meg at barn "i en liknende båt" (av single/heterofile) ikke vil være hjertelig velkomne!

Skrevet

Hei,

dette er en kjempegod ide! Jeg har følt meg litt 'lost' her inne ettersom jeg blir alenemamma uten at en bf er i bildet. 'Snart alenemor' er bare full av folk som snakker om bf, problemer rundt dette eller hvordan de skal løse situasjonen siden de uplanlagt blir alenemor.

Vi som som velger å bli gravid ved donor er i en særstilling og faller utenfor alle forumene her!

Jeg savner vår egen side!

Skrevet

Høres ut som en god ide. Som mor til to donorbarn villle jeg helt sikkert ha benyttet det.

Skrevet

Jeg hadde satt veldig pris på et slikt forum. Foreslo det faktisk for BIM for ca 2 år siden, men det eneste som skjedde var at de la denne debatten tilgjengelig fra din baby.

Jeg har en stork-gutt på 2,5 år, og et lite storke-frø på 6 uker i magen

;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...