Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Sønn min vil ikke ha vanlig mat enda han er 13 mnd. Spiser bare Nestles 8 mnd grøt og pupp. Nå begynner han å bli grøtlei.
RompeRock Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Kan jeg spørre hva du prøver å gi ham ellers? Har selv ei småspist frøken på nylig fylte 1 år, så jeg vet hva det vil si å bekymre seg for spisinga. Har du forsøkt noe frukt? Brød med alskens pålegg? Andre middagsglass enn Nestlé? Noe usunt, men godt; som vafler, is, sjokolade, kjeks? Putter han mat i munnen selv? Vi har fått en del veiledning angående spisinga, og et av de viktigste rådene for oss har vært å ikke tenke så mye på hva det er hun spiser, er det usunt så ikke tenk på det. Det viktigste er at barnet prøver ulike smaker og venner seg til ulike smaker og konsistenser. Hvis du vil, kan du gjerne sende meg en PM Jeg forstår bekymringene dine.
RompeRock Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Kom på, har du prøvd yoghurt (litago eller yoplait safari er helt uten klomper, dersom han har problemer med det)? Fruktmos?
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 ville bare nevne at gutten min var akkuratt samme som du beskriver din! vanskelig å få i mat, serlig med klumper! å det viste seg at han har astma, så det har vært "trangt" for han å spise! han har oxo "bruket" seg en del ved måltidene da han var yngre(under året) å nå har vi funnet ut at han har hatt reflux! så det kan være noen medisinske grunner for at barnet ikke vil ha mat! gutten min er nå 1år og 7måneder og har ennå uvanen med å ikke ville spise så mye! men han får medisniner derfor går det bedre... men det gikk lang tid før vi fant det ut, han fikk falsk krupp når han var 1år å ca 4måneder som ikke ville gi seg, så skjønte først da at noe var galt...
shari Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Det hørtes kansje veldig svart ut sånn jeg skrev det. Saken er den at han ikke vil spise noe middagsmat (hjemmelaget eller glass) eller brødmat. Søte ting er ikke noe problem som is kaker sjokolade ol. Han spiser litt yoghurt. Det virker som alt han spiser må være søtt, å med så mye fokus på sukker så er det litt bekymringsfult. Helsesøster anbefaler meg ikke å lure med søte ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå