Gå til innhold

Er 400 kroner dyrt for en 30 års gave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Bruker gjerne mye penger, reiser langt og står generelt mye på for å få være med å feire store dager. Jeg har absolutt IKKE god råd, men klarer alltid å skrape sammen nok til å være med, uansett (nesten) hva det koster.

Men 800 på Ole I hadde jeg ikke brukt, hehe..

Hadde ikke gått i bursdagen om det kostet oss 800 kroner. Det vanlige i vår vennekrets og ingen er millionærer eller fattig er en flaske god cognac, evnt whisky eller gavekort på klær etc inntil 500 kroner når man fyller 30 evnt 40 år.Gutta gir ikke hverandre blomster, men det gjør vi jenter.

Annonse

Jeg kjøpe ikke gaver til 400 kr til mine venner til runde dager. Alle i vennegjengen har råd, men vi har "bestemt" at vi ikke legger mye penger i gaver. Hadde betalt det om det var noe helt spesielt, som å skaffe ynglingsbandet til en syk kompis av meg. Det har jeg gjort flere ganger. Til og med Ole Ivars.

Vi innad i "jentegjengen" har en 500-kroners regel.

Jeg har det for slekt som fyller runde tall også.

Så 400 ser jeg ikke på som uoverkommelig, nei.

Det finnes forøvrig en gylden regel som sier at man gir bort gave til kost av din "kuvert".

Til litt større selskaper blir det gjerne litt shopping av nye klær, smykker osv, tar taxi hjem eller overnatter på hotell om det er langt unna, så skal du ha drikkevarer osv. Da blir det litt i overkant med 800,- i gave.

Men for en kamerat som har overvunnet kreft hadde jeg gjerne vært med å gitt ham en gave han liker! Om det er Ole Ivars eller Jan Teigen er vel ett fett da, så lenge han det gjelder koser seg?

"Det er tanken som teller" blir alltid dratt frem i gavesammenhenger, men hvorfor er det da så mange som ikke ville vært med på å spleise på en gave som virkelig ville blitt en suksess?

(Nå snakker jeg mot meg selv her, men alt ble annerledes etter kreft-opplysningen)

Jeg hadde absolutt betalt det i denne sammenheng. Jeg og mannen min var med å spleisa på to 30 årslag i sommer. Vi betalte 700 kr. Hvis det er noe personen har glede av så synes jeg det er topp!

DEN STØRSTE GLEDEN MAN KAN HA ER Å GJØRE ANDRE GLAD ;O)

400 fra oss begge er så absolutt helt greit. 800 fra oss begge synes jeg kanskje er litt drøyt. Jeg er heller ikke spesielt stor fan av Ole Ivars. Men denne bursdagen som det er snakk om her hadde jeg gått i, hadde gladelig betalt 800 for Ole Ivars og kjøpt gave i tillegg. Høres ut som en som fortjener det, og vil tro at vennene hans synes det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...