Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 og hvordan er det den fungerer... Skal ha snupp 2 dager i uka i bhg, vet ikke hvor stor % andel dette er, men... har lyst å ha han hjemme hver dag, men ikke hvis jeg ikke får KS:
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Nei, KS blir - foreløpig. Det har alltid vært snakk om at denne skal fjernes, men ingenting er endelig. Ang. 2 dager i barnehagen så går man etter en tabell om hvor mye KS du får utbetalt. Du bør finne tabellen og se hva som lønner seg. Noen ganger får man like mye utbetalt ved å ha barnet 2 dager i barnehage, som 3 dager. Husker ikke tabellen selv, men det er noe slikt.....
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 ok=) er dette noe en må søke om? altså KS? hvordan går en frem? han skal ikke bgynne før i august/sept.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 KS må du søke om ja. Du finner blankett på nav.no. Du får KS fra 1år - og pengene blir redusert når man begynner i barnehage. Så du søker noen uker før 1årsdagen. Du må gi beskjed når han begynner i barnehage at du har fått plass - og at KS må reduseres.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 men det dumme er at om du har 2 dager i barnehage trekkes du for 3 dager med ks :-( jeg har mine 2 små 3 dager i barnehage og trekkes for 4 dager pr barn i ks grunnen er at barnehagene har lengre dager enn nav :-( utrolig teit men staten sparer på det , men småbarnsfamilier taper .
Mamma`n_til_snupperuska Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 KS er freda ut 2008 (Sp sitt krav i Soria Moria-erklæringen), men etter det blir det nok omkamp i regjeringen. Det er vel ikke snakk om å fjerne den helt, men ev. erstatte den med noe annet. Så spørs det jo hva dette "noe annet" blir...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå