Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøre ca 50 mil med baby på 6 mnd.

Hvilken påkledning vil dere anbefale? og trenger han solbriller?

Noen andre tips / råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gangene vi har kjørt langt, har jeg hatt på henne bukse og genser som er strikket av babyull + ullsokker. Jeg har tatt av lua sånn etterhvert som det blir varmt i bilen. Har også med et lite ullpledd. Om ikke han har solbriller, så er det nok greit å skjerme for sola på en måte! Enten henge noe i vinduet eller over setet hvis det går.

Ellers har jeg hatt med fruktmos og vann.

Og en god del leker.

Skrevet

Jeg har en Janusulldress som jeg bruker på lengre turer - bruker helseteppe over. Alternativt ullundertøy og noe lett over. Aldri utedress/fleecedress - det blir altfor varmt. Tar av lua etterhvert. Vi har solskjerming i vinduene slik at det ikke er nødvendig med solbriller.

Ellers har vi stor glede av speil vi har montert baki slik at vi kan se forfra hvordan de sitter - det hender at hun "henger" med hodet og da er det greit å rette opp.

Ellers er Knutsen og Ludvigsen og andre barneplater en slager her - ser at minsta på 5 mndr også responderer positivt på det.

Skrevet

på langkjøring, dvs. flere mil tar vi av ytterklær (jakke eller dress, lue m.v) Så sitter lillegutt i eks. joggebukse, sokker, langermet body og kanskje en tynn jakke. Har et ullpledd til å regulere sånn i tilfelle.

Skrevet

Heltvanlige inneklær, ta på lue og teppe ut til bilen og til den er varm, sånapper du av lue og teppe og lar ham sitte i vanlige klær. Jeg pleier også å ha noen tøfler på bena hans.

Skrevet

Ja mistenkte at det ble for varmt med de kjøredressene jeg bruker til vanlig ...

Har en utrolig varm baby, så satser på vanlige inne klær når bilen er varm + teppe. har kjøpt solbriller + skjermer til vinduet i dag så vi får se an været :)

Gode tips med musikk ja, humm får skaffe noe musikk til å ha i bila.

Tusen takk for svar alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...