Gå til innhold

Odin - liker dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og mannen liker dette navnet, og tilfeldigvis foreslo også min mor dette... Er visst en gammel slektning som het det, og som var så godt likt. Med andre ord er det mye som taler for dette navnet, men hva synes dere - det klinger ikke litt for norrønt og urnorsk? Vi hadde egentlig mer sett for oss Håkon, men ble i tvil nå. Det er liksom noe koselig med Odin, og det er jo ikke alt for vanlig heller (131 i fjor).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker det, Odin er tøft og mykt på samme tid - fin klang :-)

Skrevet

Syntes odin er fint navn,selv om jeg bare vet om en hund som het det.

Men absolutt et bra alternativ:)

Skrevet

Odin er et av mine favorittnavn! :-) Kjenner 2 kjekke gutter/menn i 20-årene med dette navnet, så jeg synes ikke det blir sukkersøtt heller. I og med at det ikke er bare smågutter i barnehage alder med dette navnet heller ;-)

Skrevet

Nei får negative assosiasjoner til navnet pga guden Odin som var en slemming.

Skrevet

Odin er kjempefint :)

Skrevet

Guden Odin var ikke slem - han var kunnskapens og visdommens gud! Tror du forveksler med Loke - som var en slemming....

Skrevet

Liker Odin bedre og bedre!

Er tante til tvillinggutter som heter Odin og Peder :-)

Skrevet

Håkon er jo også norrønt og urnorsk - men jeg skjønner hva du mener:)

Odin er et helt greit og fint navn. Jeg selv foretrekker Håkon, men overhodet ingenting feil med Odin, og hvis det er opppkalling og alle liker det....go for it:)

Skrevet

Odin er ett kjempefint navn. Liker det bedre enn Håkon.

Skrevet

Hunden min heter Odin...men det er jo ikke dermed sagt at du ikke kan kalle sønnen din det. Jeg hade nok valgt Håkon, men Odin er jo også fint. Veldig mye brukt for tiden da, vet mange små gutter som heter det.

Skrevet

Sønnen min heter Odin.

Nydelig navn syns jeg:-)

Skrevet

Håkon er et stødig og klassisk navn. Odin er et kort og enkelt navn, men synest det er bittelitt harry..Kjenner 3 små Odiner, de har alle til felles at fedrene er sjømenn og mødrene er fra Thailand eller Brasil. Pussig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...