Gå til innhold

Kan dere med barn med melkeallergi hjelpe meg litt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos legen med jenta vår på 5,5 mnd, siden hver gang hun får mme eller grøt med melk i (tørrmelk eller mme) så kaster hun opp. Legen var sur (mandags morgen) og informerte meg ikke noe særlig. Tok bare en blodprøve jeg skulle få svar innen 2 uker om hun var allergisk eller ikke. Forstod på sykepleieren som tok prøven at det ikke var vanlig å ta den type test på så små barn, og at det sjelden ble påvist allergi når hun er så liten, at det heller var vanlig å prikkteste eller skrape i huden som hun kallte det.. Hvordan ble det gjort på deres små? Spurte også legen om jeg kunne få mme fra apoteket på blåresept. Han sa at han aldri hadde hørt om det, men at hun i såfall måtte få PÅVIST melkeallergi før hun fikk det?? Går det ikke ann å få blårespt selv om testen viser ikke allergi? For jeg vet jo at hun er allergisk, for hun kaster jo opp! Får jo ikke noe annet enn mm og litt grøt, og da er det jo enkelt å se hva hun ikke tåler mener jeg. Han sa ingen ting om noen oppfølgings time, informerte ingenting om kosthold etc.. Er det sånn at jeg må finne ut av alt selv, eller er det ingen BIG DEAL?. Kansje jeg overdriver..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...