Gå til innhold

Dobbeltnavn - hjelp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg kjenner ikke spesielt mange barn, men to av dem jeg kjenner heter Noah Leander og Noah Alexander. Tror det er navn som er i vinden, og ville styrt unna de! Noah Krisander var bare helt ille, er det et navn, Krisander? Spar ungen din for bindestrek med Krisander, hvert fall;-)

Heller ingen stor fan av Vetle (betyr lille), men Ask er pent. Jeg foreslår Ask Alexander, hvis ikke ville jeg gått for Noah Alexander (men tungvindt at 1. navn slutter på A og 2. navn begynner på A).

Av jentene er både Thea og Leah veldig populære navn, men ville gått for Leah Kristine, uten bindestrek.

Dessverre, ingen av guttenavnene funka for meg. Det verste av dem alle er Noah Leander...

Av navnene du har listet opp, ville jeg valgt Ask Alexander. Noah Alexander er litt tungvint fordi det blir to a-lyder etter hverandre, men best av de foreslåtte alternativene.

Leah Kristine var derimot et fint forslag!

Og jeg ville valgt alle kombinasjonene uten bindestrek, helt klart.

På jenta: Thea Madeleine eller Lea Kristine (begge er vakre, synes jeg).

På gutten (litt usikker mht dine alternativer): Noa Alexander eller Vetle Leander. Dette er min lille vri, som du ser, da jeg droppet H på slutten også. Skjønner ikke grunnen til at en stum bokstav på død og liv skal være med...

Men vær så snill; dropp bindestrekene.Det ser mye bedre ut uten...

Men dette er jo selvsagt bare min personlige smak jeg har tatt med her. Heldigvis fins det flere skrivemåter til samme navn...

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...