Gå til innhold

Dere som gir mme til baby 6 mnd (+/-), hvor mye i løpet av en dag? Også spørsmål om måltidene nå framover som babyene blir større...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lillegutt er 6 1/2 mnd og ser på NAN-pakken at det står "over 6 mnd 200-250ml 4-3 ganger". Her går det ca 150ml 4 ganger om dagen og synes jo det er greit. Han får 2 grøtmåltider i tillegg, og det er jo melk i det også. Er ikke så flink til å gi vann, men prøver å gi etter middag og etter kveldsgrøt. Da drikker han litt av en tutekopp, men er vel maks 20 ml han får i seg de to gangene... Men etter hvert blir det vel mer sånn at det er melk til frokost og kvelds og vann ellers? Eller?? Nå får min lillegutt grøt til frokost også, men bør kanskje gå over til brød en eller annen gang før barnehagestart? Og til lunsj? Hva gir dere nå etter hvert som barna blir større?

Må vel legge til at vi begynte å introdusere grøt fra 4 mnd og middag fra 5 mnd, så han er vant til og veldig glad i alt av mat og ikke så spesielt interessert i flaskemelk lenger, men jeg gir nå disse 4 flaskene om dagen, da...

Vil veldig gjerne ha masse svar og erfaringer fra dere:) Er førstegangsmamma for de som ikke skjønte det;) Hehe... Ganske grønn på dette med mat og babyer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Gull gutten min blir 6 mnd på mand.

Han har nå bare 4 måltider for dagen. Han sluttet med flaske om natten for 5 dager siden.

Han får melk til alle 4 måltidene,men drikker aldri mere enn 200 ml. ligger på mellom 140 til 200. Etter grøten til kvelds drikker han gjerne bare 80-100 ml. men han spiser stort sett en hel porsjon grøt nå.

Til frokost får han forløbig bare melk.men har såvidt beg.å gi ham noen brødsmuler nå.

Til lunsj får han et beger fruktmos i tillegg til melken.

Har ikke beg.med middagsglass enda,men har tenkt å beg.å gi ham litt middagsmat når han er litt over 6 mnd.

Han får vann litt innimellom på dagen. Drikker ikke mye,men han syns det veldig gøy med dette vannet hehe tuller seg fælt hehe

Syns egentlig han spiser litt lite jeg...men han er en stor og god gutt, så regner med han får nok mat i seg.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Her er det også fryktelig moro med vann i tutekopp, men han begynner faktisk å få i seg litt mer! Han driver ikke bare og spruter det ut igjen så fort han har fått det i munnen;)

Noen andre med barn på 5-6-7-kanskje 8 mnd som vil fortelle litt??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...