Gå til innhold

Flere som gruer seg til bikinisesongen etter födselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff og uff, er så missfornöyd med kroppen min, blir gal av å se meg selv naken i speilet. Gikk opp 12 kg da jeg var gravid og gikk ned 10 kg med en gang. Men, det skal sies at jeg hadde noen kg igjen fra forrige gang jeg var gravid for 2 år siden. Jenta mi er nå snart 3 mnd og jeg föler meg som en stor deigklump på 75 kg (er 1.72 höy). Er ikke den som sitter i soffaen heller, har akkurat kommet hjem fra en hurtig gåtur på 7,5 km og denne turen går jeg hver dag med barnevogna.

Orker nesten ikke tanken på sommer og bikinisesongen slik jeg ser ut nå. Noen andre som föler som meg?

Hva gjör dere for å gå ned i vekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEG!!! ;) Jeg er også særdeles misfornøyd med kroppen min... Ser vel grei ut med klær på, men vekta viser ca 8-9 kg mer enn før jeg ble gravid og jeg har hengemage, strekkmerker og cellulitter så det holder... Strekkmerkene har bleknet en del, men hengemagen og cellulittene skulle jeg gjerne ha fått gjort noe med... Jeg har aldri tidligere slanket meg noe, så jeg synes det er vanskelig å vite hvordan.

Jeg er forresten vegetarianer (men fryktelig glad i snop;) ), så synes det er vanskelig å melde meg på noen form for slankediett siden alt er med kjøtt og jeg liksom ikke har så stor interesse av å bruke lang tid på å lage mat;)

Du er jo utrolig flink som går såpass lang tur hver dag, da!!! Jeg prøver å gå to turer de ukene jeg er hjemme og én tur etter jobb de ukene jeg jobber. Ellers prøver jeg å lage litt letter middag, men må begrense porsjonene en del. Får et voldsomt søtsug etter middag og da pleier det å hjelpe med en fruktyoghurt. Prøver ellers å trene 2 ganger i uka og gjør mage og ryggøvelser annehver dag (mage: tirsdag, torsdag, søndag; rygg: mandag, onsdag, fredag) for å stramme litt opp. Gjør dette rett før leggetid for da har jeg liksom tid til det;) Har holdt på med dette i to uker nå, og tok vel skikkelig tak i trening og vekt for ca 1 mnd siden... Tar gjerne i mot mange gode ideer om hvordan få til dette...

Skrevet

gleder meg jeg =)

ikke fordi jeg har supermodell kropp men fordi jeg syns det er herlig..er for all del ikke fornøyd med kroppen min,men er ikke så misfornøyd heller at jeg ikke tør vise meg..kanskje jeg burde være det ? spørs vel på øyet som ser det..jeg skal verrtfall nyte den i år også=)

Skrevet

Ikke fornøyd med kroppen min for tiden jeg heller! SLITER fælt med den slappe magen ja! La på meg 20 kg under svangerskpet.Gikk ganske raskt ned igjen til startvekt,men nå har 2 kg kommet på igjen. Selv om jeg trener og spiser sundt! Får bare ikke magen fin igjen! er 6 mnd siden fødsel! Er vel bare å fortsette med trening,for å stramme opp tenker jeg! Håper jeg ser litt bedre ut til bekini sesongen ja...

Skrevet

kan ikke akkurat si jeg gleder meg nei :(

jeg la på meg 30kg under svangerskapet,fått cellulitter,strekkmerker her og der..har forsatt 7kg igjen som er så å si umulig å få bort..trener 3ganger i uka og spiser sunn mat..

du er jo veldig flink til å gå turer (kanskje tenke over hva du spiser?)

Skrevet

har kjøpt meg badedrakt jeg... fikk så mye strekkmerker at det ikke frister så veldig med bikini.. men må vel sole magen litt også, så strekkmerkene blekner.

gikk ikke opp så mye, 10 kg(gått ned 11), men magen ble STOR for det! så ut som om noen hadde putta en basketball i magen min(var bare der det synts, så man meg bakfra så man ikke at jeg var gravid), så huden er en SMULE slapp gitt...

men går tur hver dag. om det bare er på butikken og en ekstra runde før/etter. godt å komme seg ut litt!!

:)

var hos samtale med legen som sydde meg etter fødsel (i forb m 6-ukers kontroll) hun sa at det tar 9mnd å få den magen, og nesten like lang tid å få den bort. ;)

Skrevet

Føler vel at Pamela - faktoren er noget lavere i år ja...ikke at den har vært noe å rope hurra for tidligere heller, men nå er magen slappere, gropene på låra dypere, rumpa bredere og armene deigete.... *stønn*

MEN jeg har tatt tak i det, og selv om jeg ikke raser ned i vekt, kjemper jeg videre. Jeg nekter rett og slett å føle meg sånn i sommer. så får det heller gå sakte, bare det går rett vei.

Et tips, bytt ut brød med knekkebrød, sparer haugevis av kalorier.

Skrevet

har ikke gått i bikini siden ungdomsskola jeg. så tenkte ikke gjøre d i år heller. går som regel i singlett og langbukse på sommern jeg når d er varmt.soler meg ikke i offentlighet for å si d sånn.. mye er fordi jeg har endel løshud på lår og mage pga overvekt i 2000. åsså har jeg gått gravid 2 ganger på 2 år å da. men er lettere nå en da jeg begynte på med 1 mann.så er fornøyd sånn:) har igjen noen kg til som jeg skal ned da men vekten står litt stille fortiden.

Skrevet

Uff, ja.....Er snart et år siden fødselen, og jeg ser akkurat likedan ut nå, som i fjor sommer! :-( Bare at i fjor var jeg stolt over kroppen min, og følte jeg så bra ut i bikini, siden det bare var et par mnd. siden fødselen. (og med DE puppene så var det jo ingen som la merke til at resten av kroppen var litt slaskete) Nå, snart et år senere, syns jeg alt bare henger og slenger.....*sukk*

Jeg trenger ikke å gå ned i vekt. De 15 kiloene jeg la på meg i sv.skapet forsvant på et par uker etter fødselen. Men, jeg må strammes kraftig opp! Og da er det jo bare trening, trening og atter trening som hjelper....Æsj....og jeg hater å trene.

Men, jeg tenker at jeg får sole meg litt alene på terassen, før jeg viser meg offentlig på stranda. Alt ser som regel litt bedre ut med litt brunfarge;-)

Skrevet

Gleder meg jeg! hadde ikke ferie ifjor og nå ser jeg veldig frem til å nyte en sommer med sol og strandliv med sønnen min. føler meg mer sexy enn noensinne som mor! ekstra kilo og slapp mage gjør ikke noe! tenk å bli brun da:)

Skrevet

Godt tips, Tribal - jeg er nemlig et brødmenneske som har byttet brødet ut med knekkebrød (spiser Solruta spelt) og det hjelper jammen! I tillegg - drikk MASSE vann og kutt ut søte drikker. Jeg drikker i overkant av 2 l rent vann hver dag. Gå tur! Jeg trener ikke, men går kjappe turer med barnevognen hver dag. Her raser kg av, og jeg er mange kg lettere nå enn jeg var før jeg ble gravid - gleder meg til sommeren, jeg;o)

Skrevet

eg er ikke fornøyd med min kropp!! har og fått strekkmerker på siden av magen.. eg er begynnt å sykkle.. trimsykkel foran tv ;) prøver å spise litt sunnere, men funker dårligt det gidd..

men prøver.. er gått ned noen kilo..

er 1,74 cm og veger ca 74 kg. skal ned til 67-70 før juni..

Skrevet

MItt nick sier det jeg føler meg som;P Begynte å sykle forran tvn rett over nyttår og sykler 5-6 ganger i uka, 2 mil hver gang og jeg går søren meg ikke ned et gram. veier 80kg vil ned til 70 og det står bom fast! Jeg spiser sunt, men er utrolig glad i kaker men prøver å begrense det til et par ganger i uka. Aner ikke hva jeg skal gjøre, slutter på hormonprevensjon da jeg tror det kan ha noe med det å gjøre men regner ikke med å rase ned 10kg fordet. Nei det er vel bare å stå på og smøre seg med en voldsom dose tålmodighet!

Skrevet

Ikke fornøyd, for all del. Men tenker som så at jeg er ikke så spesiell på noen måte at folk vil stoppe opp i det de holder på med for å ta meg i grundigere ettersyn. Hverken på godt eller vondt. Og når jeg så kommer på stranden med to barn så vil jeg uansett ikke være noe sex-objekt selv om jeg hadde hatt en kropp som Gisele Bunchen (eller noe sånt). Og jeg har ingen skader etter de to graviditetene som hindrer meg i mine daglige gjøremål så jeg skal være glad for det,- og ærlig talt da jenter, trodde noen at de skulle se ut likedann etter en fødsel eller tre som de gjorde før fødslene.....Og vi må jo ikke glemme det naturlige aldersforfallet som kommer, barn eller ikke......i med barn har iallefall en "unnskyldning" for å ha forfallt litt...

Og til slutt, hvis tanker på egen kropp og selvmedlidenhet kommer foran den daglige gleden med å bli mamma, ja da skulle man kanskje ha tenkt seg om en gang eller tre før man tok det skrittet å bli gravid...Barna bør komme foran dietten og treningstimen på Sats, for å si det sånn, hvis man behøver å velge :o) Og dessuten må man passe på hva man sier og gjør foran barn i forhold til det å vise misnøye med seg selv. Små barn er meget lettpåvirkelige....

Min største bekymring er for sommeren er om det blir bikinivær eller ikke :o)

Skrevet

Rosa elefant, hvis du vil kan du sende meg en Pm med hva du spiser i løpet av en vanlig dag, inkl. de dagene du spiser kake? Jeg kan kanskje gi deg noen tips, har nettopp fått meg en liten vekker sjøl ang. kosthold.

Skrevet

Kan ikke si jeg gleder meg til å vise meg i bikini, men som min kjære sa til meg i går kveld; "jammen tenk da, du er blitt mor!!! Og jeg elsker deg bare mer enn noen sinne, så tenk heller på det!"

Jeg prøver å ha det i bakhodet hver gang jeg står i et prøverom, for det er ikke noe gøy å se den "nye" kroppen. Er vel egentlig slank, men jeg har mye valpehud og MASSE cellulitter. Har fått hengelår, paraplyarmer og føler meg klumpete. Alt jeg ser er cellulitter og valker. Det er vanskelig for meg å akseptere den "nye" kroppen min, og jeg prøver iherdig hver eneste dag. Må si det har hjulpet å fått seg noe lekkert nytt undertøy, og jeg har også begynt å trene på helsestudio. Jeg prøver virkelig å legge disse bagatellene til side og leve mitt fantastiske nye liv. Jeg har tross alt født en velskapt sønn, og vi er alle friske og raske!

Det går selvsagt opp og ned for hvordan jeg føler meg, og noen ganger er jeg bare stygg og andre dager føler jeg meg flott og kvinnelig!

Skrevet

Ser at det er fler av enn meg der ute som sliter litt med kroppen etter graviditeten. Men, men kluet et kanskje å akseptere kroppen som den er, men fortsette med daglig mosjon og bra mat. En eller annen gang må vel kiloene gå av. Forventer på ingen måte å få tilbake den kroppen jeg hadde för jeg fikk barna mine og det er ikke heller noe mål i seg selv. Men, orker ikke å bruke graviditetene som unnskyldning i all evighet heller! Man kan jo ikke la sg forfalle selv om man har fått barn, eller??

Skrevet

Bikini skal jeg nok ikke bruke denne sommeren! "Det kan jo ikke være nødvendig å ha på seg bikini også!", tenker vel folk da! "Hun har jo zebrastripete badedrakt under!" Haha! Her blei det så mye strekkmerker at jeg allerede før fødselen kjøpte meg en kul badedrakt på salg:) Da trenger jeg ikke tenke på strekkmerkene. Fødte på onsdagen og har gått ned 9 av 14 kg, så håper ikke de andre skal være så leie å bli kvitt. For på stranda skal jeg! Denne sommeren er det jo meldt knallvær- og det fortjener vi etter den luremussommeren vi hadde i fjor!

Skrevet

Jeg har idag meldt meg inn i vektklubb.no og imorgen skal jeg kjøpe skritteller. Målet er å gå ned 13 kg innen slutten av juni for da skal vi på badeferie i Danmark..

Så nå skal de kiloene til pers!! :o)

Skrevet

Nei, jeg gleder meg til sol, sommer og bading. Har den kroppen jeg har, og kan ikke bry meg mindre om hva folk måtte syns. Har samme vekt som, bare litt mer rundt magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...