*gullungen med okt spire* Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 kan noen sende meg en oppskrift på noe godt å lage??
modnas Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Har en kjempegod pølsegrateng, men lager litt på slump så litt vanskelig m oppskrift... Men altså; Røkte kjøttpølser i biter Kokt makaroni Fløte Rømme Tomatpure Salt og pepper. Ost Det avhenger sef hvor mange du skal lage til... Men i en stor ildfastform bruker jeg ca en pakke pølser og ca en halv pakke makaroni. Fløte, rømme, tomatpure salt og pepper blander jeg sammen. Denne lager jeg på slump, men bruker fra en til to bokser fløte og rømme ( en til to av hver ja...) Avhengig av hvor "tørr" eller bløt en liker gryta. Ost på toppen. Putter i ovn på ca 200 grader til osten er gylden.
adelia*termin 18/10* Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Del "late" gratengen:) 1 pk toro tomatpølsegryte makaroni pølse ost Prøvde det i går for første gang, var god den:)
vanillaface Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Jeg pleier å lage hvit saus jeg da blir det litt magrere enn den fløte/rømme varianten. Eller du kan selvsagt kjøpe toro saus. Jeg bruker ogs strøkavring blandet med ost på toppen. Skal det bli en skikkelig god grateng kan du stivpiske 2 eggehviter og blande forsiktig inn i gratengen (må avkjøle sauen litt ellers blir eggehvitene kokt)
snuppedulla Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Macaronette fra KNORR!! super digg!!! tilsett papria, løk, pølser og hva du enn liker! anbefales:D
Mom for two Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Denne synes hele familien min er god: Røkte kjøttpølser Makaroni purreløk mais paprika Blandes i ildfastform. Så helles en eggestand over: Egg - velg selv hvor mange du vil bruke 1 ss melk pr egg salt og pepper Bland "Tørt og vått" sammen toppes med ost og stekes i ovnen på 200 grader til gratengen er fast. Sjekkes ved å ta en kniv å opne gratengen i midten. Lykke til!
Mom for two Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Her er også oppskriften på min populære kyllinggrateng. Kylling bryst i terninger brunes med kyllingkrydder. Finhakk rød og grønn paprika 2 pk kylling bretagne saus fra toro - lag denne uten smør men med noe matfløte istedet. Ikke benytt like stor mengde veske. Kyllingbitene legges i ildfastform med paprika. hell den tykke bretagne sausen over og så gratineres den med ost - til osten er gylden. Serveres med ris(foretrekker basmatiris jeg da) grønn salat og brød. Denne pleier jeg å lage til bursdager og andre sosiale sammenkomster. Den er en kjempesuksess hver gang. Velbekomme folkens.
Puumi Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 pølse og makaronigrateng er topp her i huset søker alltid matoppskrifter på google, så kommer det som regel opp supre linker denne er flotters : www.artoftaste.no
tisk Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 Sløyfepasta Kremfløte Oppskårede sommerkoteletter/ annet salt kjøtt (bacon) salt, pepper og oregano Mozzarella Kok pastaen. stek opp kjøttet og krydre etter egen smak. Bland alt i en ildfast form legg på ost og varm i ovnen til osten er smeltet. MMMMmmmmmm......
Ella78 m/ A&M Skrevet 26. februar 2008 #10 Skrevet 26. februar 2008 Jeg tar det på "feelingen" jeg. Og så velger jeg ofte skinke og bacon i stedet for pølser, bare fordi jeg liker det bedre, men det gjør man jo som man vil... Først koker jeg opp makaroni, lager hvit saus (gjerne fra pose, men med mindre væske så den blir tykk) med hvitost i, bruner baconterninger og skinke (fra boks). Alt blandes sammen, i tillegg til et par egg. Legges i en stor form, med enten ost eller kavringsmuler på toppen, og stekes i ovnen på ca 225 grader i en halv time, omtrent... Smaker helt toppers, og vi serverer ofte med poteter og smeltet smør...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå