Gå til innhold

Noen som har erfaring med Holle sin morsmelkerstatning og grøter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gode erfaringer med grøten! Den inneholder ikke melk og er dermed perfekt å bruke for vår lille gutt med melkeallergi.

Skrevet

Bra grøt! MEN det er noe mer arbeid å lage den.

Skrevet

Jeg syntes ikke det var mer arbeid med grøten. Brukte bare full dose med vann, fulgte ikke 'oppskriften' bak på pakken om så og så mye økologisk melk osv. Brukte kun vanni stedet, så var det like enkelt å lage som nestle sine grøter. God grøt ja. :)

Skrevet

Enig med Yadda, jeg brukte mme istedetfor vann, like enkelt som nestle sine grøter som hun skriver over her.

Skrevet

Hvilken type liker dere da?=) Eller har de bare en sort?

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med grøten jeg også. Vi har prøvd både hirse og risgrøten og snuppen liker begge to veldig godt. Tror det er en fullkornsvariant også som vi må prøve. :0) Blandet med mm og vann i begynnelsen, men har gått over til bare vann nå.

Skrevet

Kan jeg bruke bare vann om jeg kjøper den nå? pjokken er 6 mndr til helga og har fått mme i nestlè grøten til nå..

Skrevet

Nå er det litt vanskelig siden at du kun spør etter erfaringer.

Vi har brukt mme av geitemelk, tilleggsblandinga, risgrøten, hirsegrøten og skal snart begynne på fullkornsgrøten.

Har alltid blanda den med tilleggsblanding eller mme (liker tilleggsblandinga best da).

Har ikke prøvd noen andre grøter forutenom hipp sin eple/pære, men er absolutt fornøyd! Anbefales

Skrevet

Nå ble det litt rot i hue mitt! hehe! forskjellen på tilleggsbalnding og mme er?:)

Tusen takk for svar. Var du fornøyd med hipp sin da?

Skrevet

Tilleggsblandinga er jo et _tillegg_ til morsmelk/mme mens mme er jo erstatning for morsmelk.

Det er egentlig nesten det samme, men du får mer for pengene på tilleggsblandinga. Mme'en er av geit mens tillegget er ku.

Var ikke helt fornøyd med hipp sin, jeg forbinder ikke eple/pære grøt med noe mettende og med masse vitaminer. Brukte det da jeg var fri for tilleggsblandnga og de ikke hadde på butikken.

Ville heller anbefalt holle.

Skrevet

Poden her er 11 mnd gammel og vi bruker fortsatt mme i Holle grøten, siden den ikke inneholder mme pulver som de fleste andre grøter gjør. Jeg synes derfor du bør fortsette å bruke mme i grøten om du begynner med Holle grøt, de skal vel ha mme/mm ihvertfall til de er ett år tror jeg.

Vi bruker grøten som er fra 6 mnd og oppover, det er fullkornsgrøt og speltgrøt.

Her finner du litt mer info selv: http://www.helios.no/?CatID=1186

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...