Gå til innhold

Er dette greit å gi til en 1-årings bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev et innlegg nedenfor. Mitt tantebarn fyller 1 år om 2 uker, lurer på hva jeg skal finne på i gave til henne.

Er 150kr greit? Altså pengegave? Jeg er også fadder på henne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gitt noe mer... Jeg gir ca gaver for 200 til venniners barn så vist det var familie og i tillegg ett fadderbarn ville jeg gjordt litt mer utav det enn bare en konvolutt med 150 kroner i... :)

Skrevet

Jeg synes det er en grei gave jeg. vi gir også 150 kr til tantebarn og det er om jeg er fadder også, har så mange da så blir ruinert hvis alle skal få flere hundre kroner.

Skrevet

det er vel ikke akkurat vanskelig å kjøpe noe morsomt til en 1 åring! klær eller leker, bøker, cd, osv. kjedelig å gi penger til en 1 åring synes jeg.

Skrevet

Hei, jeg er også fadder til en som snart blir 1 år. Jeg tenker at jeg har lyst å gi noe "moralsk riktig" siden jeg er fadder. Har tenkt å gi en sparebøsse. Enten gir jeg noe mer i tillegg, eller så putter jeg litt penger på sparebøssa. Kanskje det kan være en ide for deg og?

Skrevet

vi gir 200-250 kr til tantebarn vi i gaver(sjelden vi gir rene penger da:) gir litt xstra til han jeg er gudmor til(er tante til han oxo)..

men d er jo tanken som teller syns jeg da:) vi har veldig dårlig økonomi fortiden så d blir trangt når mange har bursdag på samme til,så begynner i go tid før bursdagen jeg som regel.kjøper klær,leker osv..

Skrevet

Jeg synes det var lite! Både i forhold til at det er niesen din og at du er fadder! Jeg ville gitt 300 kr,men synes vel at det må være morsommere og kjøpe gave når de er så små!

Men hvis du ikke vil bruke mer hadde jeg kjøpt en ting.

* Er masse ett års leker i lekebutikken.

* En bok, eventyr f.eks.

* Ett smykke/armebånd. Smykker til disse små er ikke så dyrt.

* Uteleker.

* Klær

Hvis du kjøper noe "skjuler" du jo prisen litt.

Skrevet

Egentlig så er historien litt anderledes... Det er jeg som er moren til denne jenta, å visste ikke om jeg skulle bli skuffa eller om jeg bare var utakknemelig på min datters vegne da onkelen hennes som også er fadder kom med denne gaven.

Jeg ville høre deres mening nå..

HI

Skrevet

Så hvorfor ikke bare skrive sannheten da? I stedet for og lyve? Herregud!! Lite og drive med eller?

Skrevet

Men selv om jeg ville gitt mer enn 150 kr om jeg var onkel (tante) og fadder, ville jeg ikke blitt skuffet på vegne av barnet. Barn skal lære å være takknemmelige for det de får! Det tror jeg ditt barn kan komme til å få problemer med.....

Skrevet

Vi gir rundt 200 til alle nieser og nevøer, uansett om det er fadderbarn eller ikke. Det blir etterhvert mange barn, og tror ikke barna forstår at et barn får mer enn de andre, fordi man er fadder til det barnet. Man er vel ikke fadder kun for å gi dyrere gave. Skjerp dere jenter.

Skrevet

Måtte du komme inn hit for å få en mening om dette?

Noen ganger skjønner jeg krasse innlegg fra anonyme om at det er lov til å tenke selv, at noen her inne virkelig mangler refleksjon.

Dette var helt på jordet syntes nå jeg da, du kunne vel droppet det første innlegget ditt?

Jeg syntes i utganskpunktet at man ikke skal bli skuffet over gaver. Det får være grenser hvor frekk man kan være.

Men jeg hadde gitt mer. Men jeg har god økonomi og jeg er en jente. Det er jo ikke helt "greia" til guttene å kjøpe gaver slik jeg kjenner dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...