Denice Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Er det noen som har en sjablong eller mal til denne nydelige sangen? Jeg er så heldig å bli både tante OG reserve tante til sommeren og tengte å male denne sangen på lærret til de kommende vidunder... og kan man male denne til begge kjønn? Eller er det en "renspikka" guttesang? Anyone????
Anne-B. Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 "Slik kom da lille lykkeliten til et av verdens minste land. Og skjønt han va`ke store biten, så var han dog en liten mann! Han hadde mørke brune øyne, og håret var så sort som kull, han lå og skrek det første døgnet, men han har så store smilehull!" Ja, jeg vil si det er en guttesang, men dette er jo andre vers. Første vers er kjønnsnøytralt, så det skulle ikke være noe i veien for å bruke det.
Denice Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2008 Hmmm.... ja, det er sant.. Noen som vet om en "jenteverson" av denne? Eller en annen sang som kan brukes?
Mikkemafian Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Vi har ei tulle med øyne blå, er jo en søt liten jentesang hvis det er blå øyne da...
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Den er jo sååå fin ! Synger lykkeliten til guttene mine, og husker at tulle med øyne blå var "min" sang da jeg var liten. Både mamma og bestemor sang den til meg. Mimre mimre. Nydelige begge to synes jeg.
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Jeg synger den til jenta mi, kan hele teksten i hodet. da lykkelita kom til verden, var alle himlens stjerner tent de blinket lykke til på ferden, som til en gammel god bekjent og sommernatten var så stille, både trær og blomster små de sto og hvisket om den lille, som i sin lyse vugge lå. Slik kom da lille lykkelita, til et av verdens minste land og skjønt hun vakke store biten, så var hun dog en liten venn hun hadde mørke blåe øyne, og håret var så fint som gull hun lå og sov det første døgnet, men hun har store smilehull hun har så sterke faste never, og slike silkebløte kinn og i en silkeseng hun lever, der har hun også ranglen sin det er hennes verden nu så lenge, det aller første år hun har og hun vil ikke større trenge, før hun de første skritta tar til livets ære skjer et under, i hvert et land hver dag som går ja i ethvert av de sekunder, som mennskehetens klokke slår men ingen vet og ingen kjenner, den vei ditt lille barn vil gå og ingen vet hva skjebnen sender, av lyse dager og av grå Men lykkelita kom til verden, og da var alle stjerner tent det lovet godt for fremtidsferden, det var et tegn av skjebnen sendt. Og sommernatten var så stille, både trær og blomster små de sto og hvisket om den lille, som i sin lyse vugge lå. Dette er da min versjon, men det er 2.verset det er mest forandringer på.
Musemor med tre søte små Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Jeg syns den er for begge kjønn. Da lykkeliten kom til verden, var alle himlens stjerner tent. De blinket "lykke til på ferden", som til en gammel, god bekjent! Og sommernatten var så stille, men både trær og blomster små, de stod og hvisket om den lille, som i sin lyse vugge lå. Slik kom da lille Lykkeliten til et av verdens minste land. Og skjønte han va'kke store biten, så var han dog en liten mann! Han hadde mørke, brune øyne og håret var så svart som kull. Han lå og skrek det første døgnet, men han har store smilehull. Han har så sterke, faste never, og slike silkebløte kinn, og i en silkeseng han lever, der har han også ranglen sin! Det er hans verden nå så lenge, det aller første år han har, og han vil ingen større trenge før han det første skrittet tar! Til livets ære skjer et under i alle land hver dag som går, ja, i et hvert av de sekund, som men'skehetens klokker slår! Men ingen vet og ingen kjenner den vei ditt lille barn skal gå, og ingen vet hva skjebnen sender av lyse dager og av grå. Men Lykkeliten kom til verden, og da var alle stjerner tent. Det lovet godt for fremtidsferden, det var et tegn av skjebnen sendt! Og sommernatten var så stille, men både trær og blomster små de stod og hvisket om den lille, som i sin lyse vugge lå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå