Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Dersom jeg er streng med ho, slår hun meg i annsiktet. Når jeg fester henne i bilstolen slår hun meg i annsiktet. HVordan takle dette?
Prinsessemamma:-) Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Stort sett så vil det holde å forklare hun at du får vondt og blir lei deg når hun slår. Barn skjønner gjerne ikke at når de slår noen så får de vondt som når de blir slått, derfor må man forklare/vise de at jeg får også vondt når du slår meg akkurat som du får vondt hvis noen av barna i barnehagen slår deg. Kan hjelpe å late som du gråter litt og, for å vise at du får vondt når hun slår.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Riktig - fungerer ofte å si at mamma blir lei seg.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Enig med de andre her - det er viktig å lære barna empati, så de kan sette seg inn i hvordan andre har det, og skjønne hvilken effekt deres handlinger faktisk har. Du skal ihvertfall ikke akseptere det! Min lille snuppe er ei skikkelig kruttønne, og har til tider sparket og slått oss. Tror det er viktig å ta det med en gang det skjer, og være konsekvent - jeg vil at hun skal skjønne at NÅ har du gått over grensen. Prøver å ta meg litt tid i sånne situasjoner, og snakke alvorsprat med henne, selv om det kan bli skrik og mas. Og det fungerer etter hvert - nå ser jeg veldig hvordan hun tenker på å kanskje lange ut et spark, men tar seg i det selv Hun er nå 2 år og 4 mnd. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå