Gå til innhold

Noen som har gode tips mot krampe i leggen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i mårrest med den mest intense krampen EVER! Har hatt endel kramper i høyreleggen gjennom sv.skapet, men i mårrest var det sykt vondt! Hylte så jeg vekket snuppa! Den varte lenge og! Ville liksom ikke gi seg. Prøvde å strekke foten, skappe av i foten, vri den opp, ned, til siden... INGENTING hjalp!

Er det noen som har tips mot dette?

Fortsetter under...

Skrevet

Det der er ille ja, har vært mye plaget med det jeg og. Spurte legen og han anbefalte meg å kjøpe Magnesium. Tar det og Kalsium hver dag nå, og er kvitt krampene!

Skrevet

Åh, tusen takk for tipset! Får ta meg en tur på apoteket i morgen! :)

Skrevet

Min gamle mormor på over 90 år sier at det hjelper med sunlight såpestykke under lakenet. Har ikke prøvd det selv, men hun påstår at dette hjelper mot leggkramper.

Skrevet

Jaha??? :) Hm... Gamle kjerringråd skal man ikke tulle med... :) Er jo verd forsøket! ALT for å slippe de smertene!

Skrevet

Hehe, bestemora mi ha alltid en sølvskje under hodeputa.

Jeg for min del er blitt kvitt kramper i leggen ved å drikke et stort glass vann før jeg legger meg, for det har jeg lest i "iform"

Annonse

Skrevet

Hm, stod noe om dette i siste Gravid utgave. Mener det var Rosevann fra en eller annen Dr.(navnet husker jeg ikke). Det fås kjøpt på helsekost og den type butikker. Ta en titt i Gravid, kan ikke være mye behagelig å gå slik hvertfall.

Skrevet

Dette gjør jeg:

- Tar magnesium (kosttilskudd)

- Drikker mye vann

- Mannen min masserer leggene med isende muskel-gele (miranda eller andre) før vi legger oss.

- Jeg strekker leggene godt ut før jeg legger meg.

- Drar på meg noen lange, gode ull-leggvarmere.

Det er om å gjøre å få i gang blodsirkulasjonen, så å strekke ut, massere og ligge med ull på leggene er mitt beste tips.

Jeg er MYE plaget av kramper, og noen netter er det ille. Vet du hva jeg gjør? Jeg benytter muligheten til å øve meg til smertene under fødsel. Prøver ulike pusteteknikker, øver meg på å klare å slappe av i hele kroppen selv om det er grusomt vondt i leggene.....

Så ikke noe er så ille at det ikke er godt for noe...

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...