Sunniva78 har to små Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Lillegutt er snart to uker, og vi styrer litt for å få opp rap etter måltidene. Er ikke alltid vi får opp rapen, og det går greit noen ganger. Men som regel ender det opp med mageknip og luft i magen. Han ligger over skulderen min mens jeg stryker han over ryggen, pluss dunker ham lett over baken. Hva annet kan jeg gjøre??
Legekjærringa Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 gå ned trapper mens du holder han på skulderen. gjør et lite forsiktig hopp fra en fot til annen jeg gir gutten min en koseklem, litt fast press...men han er 6 mnd. Merkelige råd som fungerer på min baby...og ble oppdaget ved tilfeldigheter.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 jeg fikk heller ikke til raping når han var så liten .. nå går det lettere. jeg tar han opp med en gang etter spising ( viktig at du avbryter spising etter 5- 10 min . nyfødte må rape etter ca 20 ml ) uansett jeg løfter han høyt opp og holer han rundt hoftene slik at han ligger vannrett over meg,. da kommer rapen med en gang, mange som også gir 2 spiseskjeer med fenikkel te rett før amming/flaske . dette skal visst hjelpe masse. lykke til . vi bare legge til at du må prøve å få han til å rape eller så kan han utvikle skikkelige luftsmerter. jeg ga opp dette ettervert som førte til minikolikk. mye skriking om nettene..
"husmor"med lille Nora Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 vi bleir å sette hun litt opp i armkroken da hun var så gammel.. og strøk hun på ryggen.. nå er hun 5,5mnd og vi setter hun på låret og bøyer hun litt frem så kommer rapen med en gang nesten.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 legg ungen over fanget og stryk/klapp på ryggen opp mot skulderen og både klappe og stryke opp og ned om ikke rapen kommer med en gang, legg ungen ned, og ta h*n opp igjen og prøv på nytt ikke alltid så lett når de er så små, det kommer seg etter hvert!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Har forsøkt div akrobatikk, pleier å funke, hvis ikke babyen er for trøtt og som en sekk...her er ulike øvelser du kan prøve: 1) ligg på ryggen eller siden med babyen over brystet. 2) når du ligger på ryggen: hold babyen under armene slik at babyen "sitter" på brystkassen din (med støtte, selvsagt) og beveg babyens hode/mage fram/ned mot tærne sine, opp og ned noen ganger 3) sitt, ha babyen i fanget med ryggen vendt mot din mage, løft babyens ben oppover, press evt litt forsiktig på magen til babyen, høyre side 4) babyen opp mot skulderen, lett stryking over ryggen, klapping på baken, hold babyen litt tett inntill deg mens du presser brystkassen (din altså) forsiktig ut og på denne måten skviiser rapen ut av babyen 5) hvis dette ikke funker, legg babyen på ryggen en liten stund og forsøk på nytt. lykke til....!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå