Gå til innhold

Utdrivingsrefleksen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt en del med lite melk, og har vært nødt til å gi fra begge bryst ved hvert måltid på dagtid.

Kjenner veldig godt når utdrivingsrefleksen setter inn, og barnet suger da med rolige tak og hører godt at han svelger. Men det varer så kort tid...(et par minutter) Når refleksen gir seg og han må jobbe litt mer med sugingen vil han ikke mer. Dier max 5-7 minutter om gangen (Tror nemlig ikke at brystet er helt tømt da, og at dette gjør at produksjonen er liten...)Godtar da ofte å bytte bryst, men der strømmer ikke melken like lett.

Er det meningen at utdrivingsrefleksen skal sette inn på nytt når man bytter bryst??

Har hele tiden ammet ofte. Det går sjelden lengre enn 2 timer mellom måltidene om dagen, noe lengre om natten. Barnet er 3 mndr.

Har hatt fin vektoppgang så langt.

Hva gjør vi feil? Begynner å bli rimelig sliten av å amme så ofte, selv om det tar kort tid. Syns jeg sitter med puppen fremme hele tiden, og får ofte kommentarer som: skal han ha mat nå igjen ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som om jeg kunne skrevet dette selv, har det på akkurat samme måte. Utdrivningen varer kort tid her og, og han blir fort utålmodig når han må jobbe mer for å få ut melka. Bytter jeg bryst da er liksom utdrivningsrefleksen "brukt opp" for en stund, og det er ikke så mye fart i det brystet da. Ganske frustrerende. Har måttet begynne å bruke noe mme i tillegg pga dette. Det jeg syns kan hjelpe noen ganger er å amme når han er søvnig, da er han ikke så utålmodig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...