Gjest Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Historien er: Hadde svakt positiv el-test 05.02. Testet negativt på morgenurin 20.02, da jeg fortsatt ikke hadde fått mensen og skulle til forsamtale for IVF den 22.02. På forsamtalen tok de opp medisinsk historie, GU og ultralyd, og anbefalte så IVF siden vi nå har prøvd i 2 år. Har den siste uken hatt smerter i magen og veldig ømme pupper, og nå i kveld har jeg tatt 3 tester, og de er POSITIV? Jeg håper jo selvfølgelig at jeg er gravid og at alt er i orden, men burde de ikke sett dette på gyn.pol på torsdag da??? Tenker på omtestene kan være feil, eller om det kan være en exu? Takknemlig for svar!
Høst72 Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Tror det er for tidlig å kunne se noe på UL, så jeg vil tro du er gravid. Hva om du tar en ny test i morgen tidlig, på morgenurin? Kanskje du kan få tatt en blodprøve for å måle HCG? Evt en ny etter et par dager for å sjekke stigningen. Lykke til!
ivf-79 Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Lykke til, du er nok gravid skjønner du Men som Høst72 skriver så er det fortidlig å se noe på ultralyd. Gå å få tatt en blodprøve å se om det er stigning av HCG din
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 jeg er litt mer usikker. det som er er at det er fortidlig til å se fosteret, men jeg husker ta da jeg var på UL da jeg var 5 uker på vei så kunne man likevell se ett svart hull i livmoren hvor fosteret lå. tror jeg ville fått meg enn innvendig Ul og tatt noen blodprøver. Lykke til, håper at du er gravid og at du piler videre uten IVF:)
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Hei, takk for svar Tok ny test i morges og den var fortsatt positiv. Jeg tør nesten ikke å tro det!! Er nå på vei for å ta blodprøver, og har snakket med gyn som sa de skulle gi meg tidlig UL om blodprøven også viser at jeg er gravid. Får svar på blodprøven i morgen. Det svarte hullet som du snakker om, det viste hun gynekologen meg på torsdag, men hun nevnte ingenting om graviditet, hun sa bare at hun kunne se at jeg hadde hatt EL denne perioden. Har prøvd å ringe henne men hun er ikke tilgjengelig før i morgen. Får bare vente og se, men begynner å tørre å håpe litt.. )
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 hmm, kjempe spennede:) masse lykke til, du er virkelig i en nervepirrende situasjon nå masse lykke til, håper du er så gravid som det går an å bli
purple Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Legen har nok misstolket denne svarte rundingen. Jeg tok ul i uke 5 i forbindelse med ivf da jeg var gravid og så en svart runding i livmoren, som var Embryoet. Gratulerer! En graviditets test er sikker+ denne sorte innsunkningen/rundingen i livmoren.
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Tusen takk for svar Er fortsatt kjempenervøs, da blodprøvene viste lav hcg (930, er sannsynligvis 5+2). Snakket med hun legen som tok innvendig ul på forsamtalen, og det svarte hullet var ikke i livmoren men i eggstokken... Hun sa at det kunne tyde på at det var en exu, men jeg skal ta ny blodprøve i dag og ul i morgen, så får bare så inderlig håpe at alt er i orden. Heldigvis slipper jeg å lure så lenge, men det er jo praktisk talt umulig å konsentrere seg om jobben!
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 Får håpe for din del at du er gravid og at det ikke er exu. Ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at du er gravid! Skjønner godt at det er vanskelig å konsentrere seg om jobben. Godt du får et snarlig svar på dette! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå