Gå til innhold

Noen som vet hvor man får gratis/billige tomter i utkanten av Hordaland/Sogn og Fjordane?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Billige tomter får man vel nesten hvor som helst på de kanter. Vet det var en del små øysamfunn i Flora og Bremanger kommuner som drev og annonserte heftig med gratis tomter for litt siden.

i Masfjorden driver de kampanjer nå for å få folk til å flytte dit. Men om det bare er utflyttede ungdommer det gjelder, det husker jeg ikke. Men billige tomter var det ihvertfall!

Ang. Masfjorden, så er det snakk om etableringstilskot på 30.000 kr for "ungdom" (under 40 år) når det er snakk om bygging av nytt hus...

Har tomt i Masfjorden sjølv, fått den gratis av pappa'n min :o)

Annonse

Vaksdal kommune, 30 min med tog fra Bergen, 40 min med bil, 20 min til Arna; barnevennlig, og man får etableringstilskudd på 60.000,- ved huskjøp/bygging. Tomtene koster nesten ingenting:

http://www.vaksdal.kommune.no/artikkel.aspx?AId=592&back=1&MId1=98

Billig er ganske relativt veit du. Venninna mi synst 500 kr for ein genser er billig, i min verden er det ein dyr genser, skjønner ;o)

Me bur i utkanten av Voss. Skal selge 4 tomter sjølve, rekner med dei kjem på rundt 150.000-250.000.

Så her kan du få billige tomter, men ikkje i sentrum da, for der er det rådyrt :o)

Hehe skjønner hva du mener!!

Men Voss ja, vi har snakket litt om det faktisk:-o

Men hvor er det da, langt fra sentrum?

Størrelse på tomtene, regulert/byggeklar, flat/skrå tomt?

Annonse

Mine tomter?

Dei er ikkje ferdig regulerte før til sommer/haust. Skal gjennom arkitekt først.

Blir i byggefelt. Er ca 19 km frå sentrum.

Men er ca den prisen tomtene ligger på her (bortsett fra i sentrum)

Er for sent... Huset er allerede bygd på tomten som ikke var så veldig dyr, men gratis var den ikke.

Og det er ikke snakk om at jeg bygger hus en gang til, så vondt vil jeg ikke meg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...