Gå til innhold

Atopisk eksem og babysvømming - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har meldt lillegutt på babysvømming. Når kurset begynner er han 5 mnd. Han er nå snart 4 mnd. Han har eksemen på kinnene og litt i hodebunn.... + tørre partier på armer og bein.

Hvordan vil eksemen være etter bading i klorvann?

Vil det bli verre, eller går det greit bare vi dusjer/smører godt etterpå?

Eller er det fyfy med babysvømming for barn med atopisk eksem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke gått på babysvømming med våre så jeg har ingen erfaring med dette, men ved bading i klor for eksemhud er det viktig å smøre med fetkrem FØR bading for å beskytte huden. Er man flink med dette og eksmenen er tørr og ikke infisert går det nok bra. Men det er nok viktig å følge med på eksemet etter bading for å se om evt han reagerer på klorvannet. Det er jo så forskjell på barnas hud - noen tåler klor bedre enn andre.

Våre barn på 4 og 7 år reagerer ikke på klor og får bade de gangene vi drar i badeland, men det smøres godt før og etter.

Håper det vil gå bra på svømmingen.

Hilsen Søskenmamma

http://www.sosken.blogspot.com

http://www.aaenorge.com

• 1 måned senere...
Skrevet

Snnen vår går på babysvømming. Kan ikke se noe forverreing eller forbedring ennå, da det går litt opp og ned fra før:)

Men jeg selv hadde dette da jeg var liten. Badet i klorvann hver sommer, og var aldri så fin i huden som på sommern.

Klor hjalp MEG isåfall:)

men vi er jo ulike alle sammen:)

Lykke til...

• 1 måned senere...
Skrevet

eg har hatt med sønnen min på bading en del ganger, og da har ekemet blitt veldig rødt. har gått over et par dager etter. virker ikek som om det klør eller noe, men han kan se ut som et trafikklys...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...