Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er i gang med første AIH forsøk. Skal om noen dager sette føste menopur sprøyte. Lurer litt på ( sikkert litt teit spørsmål) Hvordan får jeg trekt opp væsken fra denne ampullen ( som skal blandes med pulveret). Skjønner at jeg skal trekke det opp med spøryten, men hvordan får jeg hull på ampullen, stikke? Eller vri av den øverste delen?

Takker for svar!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vrir av det blå lokket. Og så stikker du nålen gjennom den gummeproppen. Da suges væsken inn i glasset og tørrstoffet blir blandet ut. Så er det bare å trekke opp og stikke seg :)

Lykke til :)

Skrevet

Hei hei..

Har tydligvis anderledes ampull enn deg turbotroll, mine er hel glass.

Men har fått beskjed om å "brekke" av den øverste delen, der den går litt innover, alltså brekker den fra kroppen, ikke mot deg.

Håper det kunne hjelpe litt..

mvh

Skrevet

aha... misforstod jeg. Tenkte på ampullen med tørrstoff jeg :) Hehe...lønner seg vel å lese spørsmålet sikkelig :)

Ja, den glassampullen skal men knekke av toppen ja. Det er en liten blå prikk på den ene siden der glasset går inn. Den viser hvor glasset er svakest og skal knekkes der. Når du holder den prikken mot deg, skal glaset brekkes fra deg. Hvis du ikke fikk med sånn der plastdings til å knekke den av med, så bruk litt papir. Det er veldig lett å skjære seg på det glasset.

Skrevet

Tusen takk for svar, føler meg så mye tryggere nå!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...