Gå til innhold

navlebrokk..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Navlen på lillegutt er veldig utstående. Når jeg vasket den i gåt gikk den inn. i dag gå det ikke an å få den inn. Noe under som presser den ut igjen..

Kan dette være navlebrokk? Noen med erfaring med dette? Noe jeg kan gjøre for at den skal bli bedre? Han er 5 uker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke at jeg er noen ekspert, men det kan høres ut som navlebrokk. Datteren min hadde det, men hun hadde det stor sett hele tiden. Det ble veldig ille når hun gråt. Nå er hun litt over 5 mnd og det har gått bort av seg selv. Kanskje litt igjen, men ikke mye. Snakket med legen om dette, og han sa at de stort sett vokser det av seg etterhvert som de blir sterkere i magemusklene. I sjeldne tilfeller må det opereres. Fort og lett inngrep. Tror ikke det er så mye man får gjort noe med, da det oftest går over av seg selv.

Skrevet

dette tok helsesøster feil av hos jenta mi,det var visst villkjøtt...ta barnet med på helsestasjonen å sjekk imorgen:)du må rense og er det villkjøtt må du bruke lapis stift.....

Skrevet

Jenta mi har/hadde navlebrokk....nå er hun 4 mnd og har vel vært mer eller mindre borte de siste 3 ukene. Ikke noe å gjøre med nå, i 99 % av tilfellene forsvinner det av seg selv innen året. Det er veldig vanlig hos disse små. Men få det sjekket på 6 ukers kontrollen at det er navlebrokk.

Skrevet

Datteren min hadde det også frem til hun var 4,5 mnd - så forsvant det helt av seg selv ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...