m@lle Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Er de virkelig så ustabile som noen påstår? Tenker å kjøpe en freestyle med dreamybag, men hvis vogna velver lett er ikke det aktuelt. Det er jo ganske mange som har disse vognene så noe positivt må det vel være:) Har en vogn fra før så sportsdelen blir en nr 2 vogn.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Har ikke erfaring fra det merket, men venninnen min har en og hun har sagt at jeg ikke må kjøpe den. 3 hjuling altså..
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Vi har freestyle.Syns ikkje den er ustabil og har ikkje hatt problem med at den velter. Einaste problemet er at bagen er litt liten...
førstegangs*mamma Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 aldri mer quinny nei. kvittet meg med den etter bare 1mnd. hadde gt safari litt og den var mer stabil. men fortsatt ikke i nærheten av 4-hjulinger. vil heller anvefale 2 svingbare hjul forran da
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Vi var kjempe fornøyd med vår freestyle, ikke noe velt
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har en quinny freestyle. det er min 6.vogn som jeg har brukt på mine 2 barn. jeg har litt delte meninger.. jeg elsker selve vognen, trilleturene og bra seler og utseende og det der, men den er helt klart mer ustabil en noen av de andre vognene jeg har hatt. dette er min andre 3-hjuling. men det er klart at jeg vet nå hvordan jeg skal håndtere vognen mer stabilt. første gangen jeg trillet en tur veltet den..så stellebag på håndtaket er bare å glemme. jeg har aldrig prøvd med dreamybag, men med sportsvogndelen. jeg vil heller anbefale deg noe annet etter stabilitet og hvor romslig de er for babyen. Simo, Emmaljunga og Basson. her får du også mer for pengene tror jeg.
lifa og Eline Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 hei Vi har Quinny Frestyle 3xl Comfort vogn som vi har brukt i over 2 år. de 5 første mnd. med dreamybaggen. Jeg har skjønner ikke at de sier den er så ustabil for vi har ALDRI hatt problemer med at den har vært det. Har en kort periode vært brukt som sovevogn i bhg. ettersom hun ikke lå rolig i senga si der og det har aldri vært snakk om atd en var for ustabil til å brukes til soving i . Vi er fdaktisk så fornøyde med vogn avår at vi kommer til å bruke den ut vognperioden.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Har brukt quinny med dreamibag i 6 md nå og er kjempefornøyd. Håper og tror at det blir like bra når vi bytter til sportsinnsatsen:)
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Har også en Freestyle med citybag. kjempefornøyd!! Og jeg forstår ikke hvordan folk bærer seg ad for å få den til å velte. Jeg har alltid full-lasta stellebag med, og bruker også vogna til å handle, og da henger jeg poser etter ringeklokka på styret, og bærenett på styret . Når den er så neddynget har jeg selvfølgelig alltid en hånd på rattet bare i tilfelle, men sånn er det jo med mange andre vogner (også 4 hjulinger også). Vi har tenkt å bruke kun denne vogna hele vognperioden. Jeg ville hvertfall ikke kjøpt 4 hjuling, heller ikke med dreibare forhjul, for da er de alltid så små forhjul. Dessuten har den full liggestilling, og kan snus begge veier. (det kan ikke f.eks OTH etc.) og har store hjul, det var ganske enkelt ikke andre vogner som møtte de krav jeg hadde bestemt meg for at vogna skulle oppfylle.
Em77 Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 Alle vogner kan vaere ustabile avhengig hvor du triller. Har hatt masse vogner og jeg har alltid vaert utrolig fornoyd med Quinny (har hatt fire forskjellige quinny modeller). Min datter har staatt i en vogn og hangt over ryggen og den tippet ikke. Emmaljunga Cerox tippet naar hun gjorde det. Det er vanskeligere aa trille inn i huset med en trehjulig fordig jeg er avhengig av forhjulet. Det er litt vanskeligere opp en fortauskant. Men utenom det saa har Quinny Freestyle 3xl en god og romslig sittedel. Den kan snus begge veier, kan slaas sammen begge veier osv. Quinny sin Dreamy bag er veldig liten og du faar ikke masse plass. Men liggedelen er saa pass romslig at jeg hadde sett om det var mulig aa kjope en soft bag fra en annen fabrikant til aa bruke i Quinny sittedelen i stede for. Jeg tror ogsaa understellet kan brukes sammen med HTS Izi sleepi barnestolen, saa dersom du skal inn paa et kjope senter eller reise et sted med en baby er det lett aa bare bruke understellet - spesielt paa en flyplass. Denne bilstolen kan legges flat slik at det ikke er problemer med aa bruke den mer enn de anbefalte 40 minuttene. Saa jeg anbefaler vogna og den er en av de jeg har vurdert til vaar neste baby.
mamma til 2... Skrevet 20. mars 2008 #11 Skrevet 20. mars 2008 jeg synes ikke den er ustabil, men ville ikke kjøpt dreamybag om jeg var deg!!! min passet i 3 mnd og da var den altfor liten..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #12 Skrevet 21. mars 2008 Heia Jeg ville aldri valgt Quinny-vognen til en nyfødt! Du har termin i september og da er det ikke lenge til kaldt vær og vinter. Da vil jeg heller anbefale deg en litt mer lun og god dypvogn. Quinnyen er altfor liten og liten plass til pose. Har mange vennner som har testet den, og er ikke fornøyde og ikke trygge i vær og vind pga at den fort kan velte. Det er jo en grunn til at Quinny alltid får bunnplassering av div tester... Beklager, men sant:)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #13 Skrevet 21. mars 2008 Alle vogner kan velte, dette gjelder ikke bare trehjulinger. Når du lærer deg å trille en trehjuling er den en drøm å være ute med! Har ALDRI opplevd eller hørt om bekjente som har klart å velte med denne vogna. Vi har både en quinny freestyle og en simo-vogn, og jeg synes quinny'en er best. Ja, dreamybag'en kan være litt liten, men snuppa vår ligger fremdeles i den og hun er snart 6 måneder. Tenk deg om før du velger vogn og hør om du kan prøvetrille en runde i butikken. Da merker du fort om dette er noe for deg eller ikke. Lykke til med valget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå