Gå til innhold

Dokke som er heimeværande....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...korleis får dokke dagane til å gå opp?

Med husarbeid, utetid med ungane, leiketid, mat, egentid, lesing, synging og lignande osv...osv...osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå føler jeg det ikke går opp i det hele tatt...er drittlei av å være hjemmeværende og har tenkt å " si opp" så fort jeg får barnehageplass til jentene...

Skrevet

Lurer på å lyse ut stillingen som vaskekone og kokk også... :-DDD

Skrevet

var hjemme med første jenta til hun var 1,5 år, da synes jeg at jeg hadde gått aaaaalt for lenge (var i tillegg alene med henne hele perioden), var godt å komme seg ut av huset igjen. Nr to begynte i barnehage da hun var 10 mnd..Beundrer dem som faktisk holder ut å være hjemme mens barna er små, det har ikke jeg tålmodighet til! Satser heller på full kvalitetstid når vi først har fri og bare er sammen..

Skrevet

Her går dagene ihop. Vi har det strålende. Alt det ovennevnte er i boks. Lite egentid til mor. Men jeg greier nå å både å trene og jobbe litt innimellom også.

Skrevet

Jeg er hjemme med frøkna på 18 mnd, har sagt opp jobben for å konse om familie og barn.

Her står vi gjerne opp i 7 tiden, bruker god tid på badet og på å spise frokost. Jeg rydder på kjøkkenet mens hun spiser. Så leker vi eller gjør ærend, på fredagene gjør jeg rent i huset mens hun svinser rundt meg og hjelper til på sitt vis frem til hun skal sove. ;) Mesteparten av tiden leker hun for seg selv, men hun kommer gjerne til meg for å få hjelp med ting eller fordi hun vil tegne e.l. Hun spiser gjerne lunsj i 10-11 tiden og sover fra 12-14. Sovetiden hennes er min egentid. Da slapper jeg av og spiser lunsj (for det er så deilig å få ha lunsjen sin i fred!!!!) Etter soving leker vi videre kun avbrudt av et lite måltid i 15 tiden frem til middagen står på bordet når pappa kommer hjem kl 17. Etter mat er det lek med pappa og barnetv, kveldsmat, lesing og legging kl 19.

Jeg har ingen ambisjon om å gjøre hverdagen til frøkna pedagogisk lik en bhg hverdag. Vi gjør det som trengs å gjøres av ærend og husarbeid sammen og det er det mye læring i (triller egen vogn i matbutikken og hjelper til med støvtørring). I løpet av dagen er det flere turer opp på fanget med sang og kos, før hun løper videre. Jeg stortrives hjemme, men kjenner selvfølgelig at det er tungt å være gravid samtidig. Når nr to kommer er frøkna 2 år og da håper vi hun får plass i bhg.

Skrevet

Du får det til å gå ihop hvis du står opp i rimelig tid, og er bevisst. Jeg satser forresten på å gå gravid med to storesøsken i hus. Og gleder meg til å være hjemme med tre.

Skrevet

Stå opp i rimelig tid er iallefall ikkje noke problem med ei som syns det er morning kl 5.00-5.30 :-).....hehe....

Skrevet

Det er bra, så får dere mye ut av dagen. Legg løpet selv du, det er tusen måter å gjøre det på. Hvordan vil jeg være mamma? Hva vil jeg gi til barna? Hvilke verdier? Hvilke aktiviteter? Hva vil jeg lære dem? Og du får masse tid til oppmerksomhet, kjærlighet og omsorg. Du trenger ikke skvise alt inn på 3 timer daglig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...