Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I april reiser vi til syden med vår 10 mnd gamle datter(nå er hun 8 mnd)Vi har ikke bestilt eget sete på fly og skal bo på valig dobbeltrom der.

Jeg trenger alle råd og tips om flytur,hva jeg bør ha med,hvordan tilbrede flaskemelk på letest mulig måte etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta med en ren flaske i veska, og en pakke med ferdig nan.. det er enklest. å viss ho ikke drikker romtemperert, så varmer flyvertinnene den for deg :)

å når dere er i syden, så gjør bare som vanligt. men vannkoker å pulver. :)

Skrevet

kjøp en liten vannkoker! - Den har jeg alltid med meg på reiser, dersom strømkontakten ikke passer, ta også med en universal-adapter. (det har man jo gjerne likevel med til mobil-laderen etc).

Vi var på ferie, med vår datter på 8mnd nå nettopp. Pakk gjerne et par flasker evt grøt/middag til henne for reisen. De er svært velvillige til å varme dette for deg på flyet. Ellers hadde jeg med litt kjeks, et ekstra skift og noen leker til henne på flyet.

Jeg hadde også med grøtpakke og middagsglass til henne som hun fikk på ferien. Kjøpte flaskevann og kokte vann i vannkokeren. Det er kanskje smart å kjøpe litt oppvaskmiddel i en lokal butikk (eller ha med), slik at du får vasket flaskene skikkelig,- etterpå skylte jeg flaskene i kokende vann fra vannkokeren.

God ferie!:)

Skrevet

Når hun er 10 mnd drikker hun kanskje melk fra kopp? Og du trenger vel ikke koke flaskene lengre? Hun drikekr kanskje ikke så mye melk til hvert måltid heller? I så fall går det jo an å ta med noen kartonger med ferdig nan?

Ofte er det jo vannkoker på rommet, men ellers går det jo an å ta med, så har du jo kokt vann hvis du føler deg mer komfortabel med det.

Jeg har vært mye ute og reist med min lille, som nå er 10 mnd, og det har aldri vært noe problem, men jeg kjenner at det er myye lettere nå som jeg slipper å koke ting og ha med så mye stæsj!

God tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...