Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Barnet mitt er snart 7 uker. Dessverre ammer jeg ikke fordi vi kom veldig skevt ut i begynnelsen etter fødselen. Hun ble født for tidlig og vi måtte gi henne mme via kopp da vi ikke klarte og vekke henne. Til og med på sykehuset klarte vi ikke å få henne til å våkne. Etter at vi kom hjem fra sykehuset fortsatte problemet.. og hun gikk dermed ned i vekt og etter 2 uker måtte jeg begynne med flaske, slik at hun fikk i seg næring og fikk økning i vektkurven. Det jeg lurer på er hvor mye melk gir dere andre til hvert måltid i denne alderen? Og hvor lang tid går det mellom måltidene? Takker for alle svar!
Barbafin Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Hei, Nå sier du ikke om du ammer i tillegg, og det er uansett vanskelig å komme med noen fasit. Barnet skal vel uansett spise til det blir mett, sånn at du kan begynne med 100ml og så prøve å gi mer hvis hun spiser opp alt. Jeg kan ikke huske hvor mye min gutt fikk på den tiden, men det var ihvertfall ca hver 3. time (først MM, så MME). Etterhvert så lærer du å høre på henne når hun er sulten. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Vesla mi er 5 uker og spiser mellom 70-100 ml pr måltid så 100 ml er helt sikkert passe til å begynne med! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Jeg fikk beskjed fra sykehuset at jeg skulle starte med 60ml. Da jeg var på 4 ukers kontroll på helsestasjonen fikk jeg beskjed om å gå opp til 90ml, men ikke til alle måltider.. Så nå gir jeg henne 70-90, varierer litt. Jeg ammer ikke i tillegg så hun får bare mme. Har erfart at hvis jeg gir 90ml så kommer det en del opp etterpå og da virker det som for meg at det er litt mye. Hun får melk hver tredje time.. Grunnen til at jeg spurte er fordi jeg har sett flere innlegg her om at mange gir 100ml eller mer.. og det virker som er altfor mye for min lille jente. Dette er min første barn og derfor litt usikker:) Tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå