Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Gutten min på 4 uker bæsjer utrolig mye, og avføringen er som oftest grønn og med litt slimete blod. Sliter med litt luftsmerter også, men det er først og fremst det blodet som bekymrer meg. Kan det være at tarmen er irritert siden han bæsjer så ofte? Flere med samme problem her?
Fødeklar_ja! Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Sleit med det samme med sønnen min når han var på omtrent samme alder og jeg på samme måte som deg ble litt bekymret, så jeg tok det opp med helsesøsteren. Siden han bæsjer så masse så blir som oftest tarmen litt irritert, kan jo hende han er litt hard i magen også? Prøvd å gi han malt på teskje eller sviskemos? Du kan også fukte en q-tips og stikke den litt inn i rumpa så det får sive ut litt luft på den måten, det hjalp mye på min sønn. Grønn bæsj kan jo også tyde på at det er tenner på gang.. =) Men uansett er det nok ingenting å bekymre seg for
MonaK5 Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 kanskje lurt å ta kontakt med legen å høre?! Det ville jeg helt klart gjort om min lille gutt hadde blod i avføringen. Greit å vite sikkert at det ikke er noe alvorlig. Mona
Tussa og Sofie Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Min lille hadde også det av og til da hun var noen uker gammel...bæsjet utrolig ofte en periode i starten og antakeligvis så er det bare litt sårt der ja, eller blodkar som sprekker litt pga tynne og skjøre slimhinner. Hør med Helsesøster du så får du sikkert svar.... ) Regner med dette er ganske så normalt, men greit å spørre.
Tussa og Sofie Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Og forresten, grønn avføring var det innimellom hos meg og. Vekslet mellom sennepsgul og grønnaktig. Hun hadde mye vondt i magen og fikk blanding av mm/mme da hun var mindre. Har ikke hatt noe med tenner å gjøre her ihvertfall, er vel litt tidlig ;o)
Fødeklar_ja! Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 tenner kan dukke opp når som helst det ;p jeg var 2 måneder når jeg fikk og snuppa mi på snart 5 måneder fikk tenner for en måned siden
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Jeg trodde også at blodet kom fordi ungen bæsjet noe så usannsynlig ofte. Så viste det seg at blodet var et symptom på urinveisinfeksjon. Huff. Det hadde gått noen uker. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe urinsamleposer på apoteket, skylle ungen og sette på en pose og ta den prøven. Du trenger ikke engang ta med ungen til legen. Pappaen kan levere posen i morgen tidlig og be dem dyrke prøven på vei til jobben. Just do it!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Det var altså pappa som skulle på jobb, og helsepersonellet som skulle sørge for dyrkning av urinprøven....;-)
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har hørt at man altid skal kontakte lege når det er blod i avføringen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå