Hva skjer'a?♂ Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Vi har så kjempelyst til å reise tl et varmt sted, altså. Etter skikkelig grå og ekkel vinter i Oslo. Thailand er litt langt og Canariøyene har vi vært mange ganger så vi har lyst til å prøve noe annet. Er desperat etter litt varme=)
Yrha Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har ett godt Egypt-tips til dere med baby: El Gouna i nærheten av Hurghada. Det er en egen ferieby med flere hotell, der det stort sett er turister og restauranter og fine strender som ikke er stappfulle. Høres helt tullete ut for oss som faktisk reiser for å oppleve ting, men det er perfekt for småbarnsfamilier. Rent og trivelig (i motsetning til mange andre plasser i Egypt), ingen gale trafikanter (det er en bevoktet bom ved inngangen til El Gouna, sånn at ikke alle slipper inn), og mange aktiviteter hvis man ønsker det. Bare spør hvis du lurer på mer om det
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 De aller fleste hotellkompleksene rundt Hurghada og Sharm el sheikh er det veldig god standard på. Velg et resort 4 eller 5 stjerners, så har du alt du trenger innenfor området. (restauranter, butikker, strand, basseng osv.) Alle store hotell i Egypt er vel vaktet med bom og væpnede vakter, så sikrere kan det ikke bli. Men hold dere unna Hurghada by- skitnere sted finnes ikke:-) Lykke til! egypt er kjempeflott!!!
Yrha Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Poenget med El Gouna er vel at man skal kunne gå utenfor hotell-området uten å bli kjørt ned/plaget av gateselgere/bli skitten fra topp til tå. Det er jo et stort område. Litt greit for oss som blir litt rastløse
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Ja, absolutt. Men hvis man reiser med baby er det jo ofte greit å være på ett sted også. Slike resorter består jo gjerne av flere hoteller og er store områder. Sikkert sånn som El gouna kanskje. Men det er sikkert et veldig godt tips og dra dit. Ville bare få frem at samme hvor du drar i Egypt, så er standaren høy på resorter, og veldig familievennlig :-)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Jeg vil ikke anbefale Egypt. Bakteriekulturen der er veldig forskjellig fra vår. Det betyr at babyen er veldig utsatt for å få diare. Diare kombinert med varme kan fort føre til dehydrering. Jeg synes at når man ønsker å reise til varme strøk med babyer, så må man gjøre det på deres premisser, dvs at man undersøker hvordan bakteriekulturen der er i forhold til den norske og at det ikke er altfor varmt. Det tar ca 14 dager å akklimatisere seg.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Det bør du bestemme selv. Er vel ikke noe i veien for det hvis du tar visse forhåndsregler. Som å ikke ha baby i solen så mye, koke vann osv. Syns hun over her virket litt vel hysterisk.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Egypt er et høyrisikoland for mat- og vannbårne sykdommer, så å undersøke litt om hvordan bakteriekulturen er er ikke hysteri, men derimot sunn fornuft... Barn under fire år har ikke et fullt utviklet immunforsvar, derfor blir de lettere syke. Møte med utenlandske leger og sykehus er ofte en helt annen opplevelse enn i Norge Nå vet jeg jo ikke hvor gammel babyen din er og om du fortsatt bare ammer, da trenger du jo ikke tenke så mye på dette. Hvis du opprettholder full amming underveis, så reduseres risikoen for at barnet pådrar seg mat- og vannbårne sykdommer. Her kan du lese litt mer: http://www.reiseklinikken.no/Reiser_gravide.html#2 Men, jeg har selv vært å reist 5 uker i syden med baby, det gikk veldig fint. Jeg valgte et europeisk land, pga det du kan lese om i linken over her. Bare man bruker sunn fornuft, har undersøkt litt på forhånd så går det som regel veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå