Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Lurer på om det feiler meg noe alvorlig. Kanskje er jeg bare fryktelig sliten! Jeg er hjemme med en baby på 11 mnd, så det går i ett hele dagen og blir ikke så veldig mye sammenhengende søvn. Babyen har egentlig aldri sovet noe særlig godt, så mange måneder med søvn begynner vel å tære litt... Men klarer ikke helt å slippe tanken på at det kan vere noe mer enn bare det at jeg er trett. Jeg er altså veldig veldig sliten, og føler meg kraftløs. Jeg er ikke så veldig trett, mer tung og sliten og "seig" i kropp og muskler. Jeg har spesielt vondt i en ryggvirvel midt på ryggen, men ellers så er jeg øm i de fleste muskler. Den ene ryggvirvelen er veldig vond hele dagen og natten og også veldig trykkøm. Jeg har tidligere fått diagnosen fibromyalgi. I tillegg til dette er jeg veldig svimmel og noen ganger også kvalm, og føler at hele gulvet gynger under meg. Jeg har også en del synsforstyrrelser i form av alt henger igjen på netthinnen når jeg flytter blikket. Ser jeg på en ting og flytter blikket så ser jeg den forrige tingen over den nestt. Jeg ser også et lite blått lys som farer over netthinnen sånn 5-6 ganger for dagen. Det er også veldig mange "fluer" som flyr rundt foran øynene mine. Vanskelig å forklare... Jeg er ikke plaget med noe særlig hodepine. De siste par dagene har jeg vært litt tung i hodet, men er ikke plaget. Ofte når jeg våkner "sover" begge eller den ene armen, og jeg er fullstendig kraftløs i armene. Men etter en stund går det over og jeg kjenner ingen nummenhetsfølelse resten av dagen. Noen som også har hatt det sånn?? Er jeg bare en utslitt småbarnsmor, eller kan det ligge noe mer bak? Jeg har nå vært hos både optiker og lege. Optikeren fant ingenting galt. Synet mitt var helt perfekt og det var ingen tegn til at noe var på gang i forhold til netthinneløsning. Legen syntes det ikke hørtes bra ut med disse symptomene mine. Hun tok masse blodprøver av bla stoffskifte og blodprosent. Hun henviste meg til CT ganske raskt, så jeg fikk time etter en uke. Jeg spurte henne om hun trodde jeg hadde kreft, men hun kunne ikke utelukke noe sa hun. Jeg sa også at jeg er redd det er noe alvorlig galt med meg og at jeg er dødsyk, og da svarte hun at noe må det vere men hun kunne ikke si hva det kan vere. Jeg er veldig redd for at jeg er alvorlig syk, feks hjernesvulst. Jeg tenker på at jeg skal dø fra den lille jenta mi og synes dette er helt fryktelig. Jeg tenker på det hele tiden, og er mye redd og lei meg. Veldig glad for at jeg skal få sjekket det ut nå, men gruer meg veldig. Ser for meg at jeg får beskjed om at jeg bare har noen mnd igjen, og tenker på den lille jenta mi. Men så sier fornuften min at jeg burde vel vært mye dårligere og hatt vondt i hodet om det var hjernesvulst. Ville jeg ikke? Huff jeg er så redd. Håper noen vil lese og hvis noen har noen tanker eller gode råd så er jeg veldig takknemlig!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Jeg sender deg noen gode tanker, og jeg blir å huske på deg i mine bønner. Prøv å vær med godt mot.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Uff da, kjære deg. høres slitsomt og skummelt ut. håper alt går bra. og at de ikke finner noe annet en at det kan behandles og du blir helt bra. man kan faktisk bli så sliten at man blir syk og får symptoner på ting. du hadde nok hatt mye vondt i hodet hadde det vært hjernesvulst, ei venninne ble sjekka for det pga myyyye hodepine, men det var ikke det. oppdater oss da.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Ja jeg håper at det bare er det at jeg er sliten. Skal til CT på torsdag, så håper jeg snart får noen svar. Skal oppdatere dere! Tusen takk for gode ord! HI
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Stakkars deg, dette høres ikke godt ut. Jeg tror at du kjenner deg så dårlig pga søvnmangel. Det er ren tortur det, vet du. Det er sikkert lurt å få deg undersøkt for å utelukke farlige ting, om ikke annet for at du skal slippe å bekymre deg. Visste du forresten at helseangst ofte opptrer i småbarnsfasen? Har du noen som kan avlaste deg så du får sovet hele natten i en periode?
Barbafin Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Holder med JollyCola over. Helt klart at du trenger søvn. Prøv å få deg noen netter med sammenhengende søvn (hank inn pappaen, besteforeldre eller venninner til hjelp), så blir det forhåpentligvis bedre. Jeg har bare holdt på med dette i 3,5 mnd, men hadde mange av de samme symptomene som deg. Så fikk jeg pappaen til å ta en natt; Pumpet meg og la meg på gjesterommet. Det var SÅ deilig. Og mange av symptomene forsvant (spesielt synsforstyrrelsene, slappheten og depresjonen). Nå har vi avtalt at jeg skal få en sånn natt en gang i uken. :-) Håper du finner ut av det snart og at det ikke er noe alvorlig. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 uff dette hørtes ikke bra ut. godt at du skal til sjekk. hvis du har fibromyalgi, så har jeg hørt at dette kan bli værre av å få barn.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 du beskriver det samme som feiler meg,ikke noe diagnose men smerten i ryggen har jeg og svimmel osv....trettheten mener jeg er pga veldig lite søvn,ryggen er som sagt fibromyalgien blandet med mer stress tunge løft belastning osv..var og til ct pga hodet og alt var fint:) lykke til...vi bekymrer oss ofte litt for fort og jeg er en av dem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå