Gå til innhold

Ta eksamen nå eller til neste år??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har erfaring fra lignende situasjon; Jeg har termin i slutten av april og en prosjektinnlevering i begynnelsen av mai, to skriftlige eksamener samt en muntlig eksaminering i begynnelsen av juni. Planen er å ta alle eksamener, men av tidligere erfaringer regner jeg med å gå opp til to uker over termin og ender vel med å føde første uka i mai - har jo ingen garanti for at fødsel blir enkel, baby bare sover eller at jeg kommer meg raskt igjen etter fødsel. Spørsmål er da, kan jeg ta permisjon fra de studiene jeg holder på med nå, for så å ta det opp igjen til våren når permisjonen er over, eller må jeg melde meg opp i ett nytt fag fra høsten av?? Permisjonen kommer jo til å være over i februar/mars en gang neste år og jeg trenger da noe å leve for frem til sommeren (regner ikke med å begynne å jobbe før etter at baby er over året, får ikke barnehage før etter det heller så...), kan jeg da få støtte til det samme studiet som jeg egentlig har fått støtte til fra før?? Syntes nesten dette er vanskeligere enn om man får barn etter endt studie eller midt i... noen med erfaringer?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Helt enig!!!!!

Har termin 23 mai jeg da, nevnte det i et innlegg jeg nettopp svarte på....

Tar 50 % jeg da, de eksmanene som jeg regner med å få tatt, er jo ikke sikker, men....

Jeg har ikke satset på de som er fra den 23 og utover, da jeg regner med at jeg ikke kommer til å klare å lese når jeg sikkert stygt sagt er drit-lei....

Men har en eksamne den 20 som jeg kanskje får tatt...

de resterende tar jeg til neste år....

Disse spørsmålene du har, aner jeg ikke svar på, har lurt på det samme selv!!!!!!!!!!!!! Men tja får vel ta det som det kommer....

Du har jo permisjon i fra skolen og da burde jo lånekassa skjøne hvorfor du ikke tar fagene nå??? Og hvorfor ikke få støtte?

Har en bekjent på skolen som fødte 2 mai, hun tok det halve året om igjen siden hun ikke fikk tatt en eneste eksamen. Aldri hørt noe om økonomiske problemer der....

Dett ble lit langt her...! hehe :P

jeg har samme problemet. har termin 10 mai og eksamen 6 mai, 28 mai og 6 juni .. hehe meget bra planlagt. jeg leser til eksamen som om jeg skal ta de, men tar det ikke for gitt. har innvilget permisjon fra 20 juni til juni 09.

dersom jeg ikke får tatt eksamene mine iår leverer jeg sykemld og tar de opp igjen i permsjonstiden. høres ut som det kan være like lurt for deg også, så slipper du problemet med at permisjonen blir for "kort" i forhold til når skolen starter igjen. men fødselsstipendet får du jo ikke før tidligst 3 uker før termin/ankomst.. ville snakket med studieveilederen din, de kan ofte hjelpe deg. jeg får også tilrettelagt eksamen evt tidligere eller senere dersom jeg trenger det, og evt muntlig istedenfor skriftlig dersom jeg vil det .

• 2 uker senere...

Jeg trodde ikke det gikk ann å få permisjon fra etter fødsel og et år fremover?????

Har tatt valget om å ta 50% jeg da, for sliter med bekkenløsning og har en sønn på 3 fra før av.. så det ble litt for mye for meg..

Det som faktisk ble litt greit, er at jeg tar 100% permisjon, og da har jeg permisjon til 2 semester begynner etter nyttår, også tar sambo de neste 6-8 ukene.. Da trenger jeg bare barenevkt i 2 mnd pga studier:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...