Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Har poteter, fløte ev melk - hva trengs mer?? Og hvordan?
Sentralstøvsugeren Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Skrell poteter, skjær i tynne skiver. Legg ut i ildfast form.. Ha på salt, pepper evt fersk hvitløk oh løk. Hell over fløte til det akkurat dekker potetene. Stek 225 grader 30 - 45 min. Strø over ost de siste 10 min av steketiden.
Tommage♀♂ Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 poteter i skiver, fyll på med kremfløte halveis opp. Jeg drysser litt salt, pepper og hvitløk og blander inn også. Ikke bruk melk eller fløte med lite fett, da skiller det seg
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Jeg pleier å skrelle potetene å skjære de i skiver. Koker de ca 10 min før jeg legger de lagvis i en ildfast form, med purreløk, og hvitløk finhakket. Heller over en boks matfltøte og 1 boks kremfløte os strør masse ost over...mmmmmmm...... Steker på 225 grader i ca 30-35 min
Himmel og hav Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Skrell potetene og del dem i tynne skiver (ostehøvel eller kjøkkenmaskin) legg et lag med poteter i en form, ha på salt, pepper og finhakket hvitløk, fortsett sånn til du ikke har mer poteter igjen. Tøm på fløte eller fløtemelk til det nesten dekker potetene (det er lurt å ikke fylle forma helt full, for det bobler en del når den står i ovnen) Dryss ost på toppen. 200 grader midt i ovnen i ca en time.
frøken blå Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Skjær poteter i tynne skiver. Legg i bunn på ildfast form. Ha over presset fersk hvitløk, salt og pepper Mer poteter Hvitløk, salt og pepper. Avslutt med reven ost Hell over fløte (til 2/3 er dekket ca) Nam! =) Tips: Mange som koker potetflakene først, men da trekker de ikke til seg fløten på samme måten. Best at de bare "koker" i fløten inni ovnen! =)
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 jeg skjærer i skiver, bruker salt og hvitløspepper... fløyte til over potetene.. ost på toppen... nam nam....
2hærligegutter Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 Jeg pleier å lage en litt tykk hvit saus med 1-2 hviløksfedd litt ost, smakes til med salt og pepper. Skjær potetene i tynne skiver, legges lagvis med litt saus i mellom, og ost på toppen. Stekes 225 grader i ca20 min. Dette syntes jeg er den beste
2hærligegutter Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 bruker selvfølgelig også melk da siden det blir litt lite med en fløte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå