Gå til innhold

FVK imorgen, gruer meg!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal på FVK med bf imorgen. Gruer meg skikkelig! Har nesten ikke snakket med han på 1 mnd nå og han kjører to-tre timer for å komme hit. Livredd for å begynne å grine, og for at de som jobber der skal stå helt på hans side fordi jeg er urimelig. Og for at han skal late som han er en annen enn det han er. Jeg vil ha til et samarbeid, men i begynnelsen må han da komme til oss. Han vil ha annenhver helg fra barnet er to uker, hvis ikke blir det rettsak. (noe moren hans også truer meg med) Jeg har ikke lyst å skrive avtale imorgen, bare høre hva de synes og hva som er best for barnet og hvordan vi kan komme til en enighet. Og så tenke litt på det og heller komme tilbake. Så jeg gruer meg vel egentlig mest til hva som skjer etterpå. Livredd for å bli deppa!! Håper dere krysser fingrene for meg!!

Fortsetter under...

Uffameg, stakkars deg.

Ikke vær redd for å begynne å gråte; det viser bare at du er bekymret for barnet og virkelig bryr deg. Evnen til å gråte er et sympatisk trekk hos et menneske.

Tviler på at bf får gjennom kravet sitt. Fvk er opptatt av barnets beste, og vil aldri godta at barnet tas vekk fra deg så tidlig.

Det kommer nok til å gå bra - dere er i hvert fall flest på det møtet om å ville barnets beste, så bare prøv å ha tillit til det.

Lykke til! Skal krysse fingre og tær for deg...

Kopierer det jeg skrev på dib og fikser litt på det.(er der inne og snoker litt av og til... ;) )

Det gikk veldig bra! Vet ikke helt om bf mener det samme. Han var fast bestemt på at han hadde rett til delt foreldreansvar, men fvk gjorde det klart på at han ikke har det når vi ikke bor sammen. Tror han fikk seg et lite sjokk der...

Jeg er fast bestemt på at han skal få være med på dette, og måtte til og med si ifra til fvk at han skal få være med de første to ukene også. Fvk mente at jeg og barnet skulle få ha de første to ukene helt alene. Synes det var litt urettferdig for han jeg... Det eneste han må forstå er at barn kommer ikke med bruksanvisning, man vet aldri hva som kan skje.

Men de var helt på min side om at barnet ikke skal reise langt alene den første tiden, egentlig det første året. Og fikk et inntrykk av at de syntes jeg gav han "for mye", at jeg må tenke på meg selv også. Og kan godt hende det, men det er jo hans barn også. Så der hadde ikke han så mye han skulle ha sagt siden jeg ikke nekter han noe, ihvertfall ikke noe urimelig iforhold til hva som er bra for barnet. Moren hans har også blandet seg mye inn, og de ble helt sjokkerte da jeg fortalte at hun har truet både med det ene og det andre. Hadde egentlig ikke tenkt på si noe om det, men det ble sånn pga noe han sa.

Jeg har hatt mange krangler der han sier jeg er urimelig, han krever 50/50 fra tidlig av, truer med rettsak osv. Selv føler jeg at jeg strekker meg langt, men har også måtte si nei til noe.

Så til dere som har en slik bf som krever og truer, vil jeg anbefale å dra på fvk! Selv før barnet er født. Ta kontakt med de og be om en time, vis samarbeidsvilje (noe dere selvfølgelig må mene og stå for!) Bare vær bestemt på å ikke skrive under på noe, verken samvær eller foreldreansvar, det kan dere heller gjøre etter barnet er født og det har gått litt tid. Det sier de på fvk at ikke er noe vits i heller, for man vet jo ikke hvordan barnet blir heller.

Nå gjenstår det for min del bare å se om det blir rettsak... Føler meg tryggere på min sak nå etter dette møtet her. men blir ikke overrasket om det blir det, jeg gjorde jo ikke som han ville. Vi hadde en grei tone etterpå, men hvem vet?

Ble litt lang den her...

Grunnen til at jeg anbefaler å dra dit tidlig, er for å få en som kan dette til å forklare noen ting for en bestemt og sta bf. Feks at det er ikke en ting man har "krav" på, men et barn, at samarbeid er viktig for barnets skyld, rett og slett hva som er best for barnet. Det hjelper ikke alltid å snakke bed bf om det selv. Selv er det det som har vært tyngst for meg, og har et inntrykk av fler her inne jobber og krangler mot det samme. Den typiske 50/50 krangelen.. Godt å få det ut av verden for en stund. Vi skal ikke tilbake før ca 1mnd etter at barnet er født, de første 6 ukene er uansett "mor sine", samme om man er alene eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...