Gå til innhold

Noen spm ang amming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører jo egentlig til amme debatten men...

Dette med amming , skatten min får kombinert MME , og MM.

Hun har vært dårlig på å spise seg mett på puppen , så får 50/50 med MME og MM.

Jeg tenker, så lenge hun får MM, så må jo det være bra.

Jeg er flink å pumper meg masse , slik at hun få det på flaske først , før hun evt får noe erstatning.

Kort oppsummert : Pupp først , så det jeg har pumpet ut tidligere , så MME , om det trengs.

På kveldene blir det lite melk i puppene , så hun blir ikke mett . Å da er det MME for alle penger. Men prøver å legge henne til puppen ofte , slik at hun ikke "glemmer" hvordan hun skal suge på den..

Flere med dette problemet?

Får hun i seg nok morsmelk? eller...

Føler meg som en dårlig mor i støytene,...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre med litt mm en ingenting :-) Jeg gjorde også sånn som deg, ammet på dagen + ettermiddagen og gidde mme fra kvelden + ammet igjen på natten. Fungerte kjempe fint og han var så utrolig mye blidere når han ble sikkelig mett på kvelden =) Dårlig mor for og gi mme er du ihvertfall ikke :-)

Skrevet

Vi har gjort det på samme måten lenge. Først pupp, så MME.

Hun fikk gjennomsnittlig MME 1.2 ganger om dagen med 120ml.

(stort sett på kvelden)

Jeg ammer kun med ett bryst,fordi det andre fungerer dårlig.

Etter jeg bestemte meg for at MME er ok, men at jeg ALLTID tilbyr bryst først- så ordnet alt seg. Det har faktisk ordnet seg så bra at de siste 4dagene så har hun ikke hatt behov for MME i det hele tatt.

Tror neppe jeg hadde kommet dit hvis jeg ikke hadde klart å slappe av og føle meg tilfreds med å gi henne MME i utgangspunktet. Slet masse med skyldfølelse rundt MME med en gang, men det fungerte for oss - og vips, så gikk ting litt lettere :)

Utrolig kjekt å slippe MME nå (men har alltid med meg ei flaske og MME pulver i veska ;) )

Jeg har tenkt hele tiden at så lenge jeg tilbyr det jeg har, så gjør jeg så godt jeg kan.

Ingen dårlig mor pga MME .- viktigste er at du og barnet har det bra! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...