Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 ...man kan drikke et par glass vin selv om man ammer! Bra for utdrivningen til og med! HURRA! :-)
bruse Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 et par? Kanskje ikke et par glass rett før man skal amme?? Jeg har hørt at man fint kan drikke et halvt glass og amme rett etterpå. Etter et glass eller mer bør man vente 3 t? Ikke sikker jeg.
esperanza33 Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Er ikke dette etterfølgt av et men !!!
samuraibeibi Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Det er jo opp til enhver hva man synes er ok, men jeg drikker vin og øl, ja. Det er så lite som kommer i melka (samme promille som i blodet), matvarer som gjærbakst og kefir har ofte høyere promille. Andre igjen velger å være totalt avholdende fordi dette føles riktig.
Yrha Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Så lenge man drikker i rolig tempo (dvs. 1 glass på et par timer) så blir aldri promillen din så høy at det påvirker babyen.
~Roskva~ Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 I informasjonen fra helsestasjonen står det at inntil 1/2 glass rødvin eller øl er gunstig for utdrivningsrefleksen, mens alt over et glass er hemmende for utdrivningsrefleksen. Når det gjelder alkohol-mengden i melka, så har jeg forstått det slik at et glass eller to i løpet av en kveld ikke fører til så høy promille at det er skadelig for barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå