Gå til innhold

Svar på blodprøver etc. fra 1. svangerskapskontroll hos lege..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det før man får svar på disse?

Snart 4 uker siden jeg tok prøvene...

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg fikk ikke noe svar, før jeg ringte og spurte. Tror ikke det er standard at de sender deg noe. Dersom noe skulle være galt, hadde de sikkert tatt kontakt slik at du eventuelt kunne ta nye prøver. Tror nok du kan slappe av, eller så ringer du bare legen i morra og spør.

Skrevet

tror legen skriver ut et ark med svarene neste gang du er på kontroll hos ham. Det gjorde iallefall min lege. (så lenge det ikke er noe galt med blodprøvene, hører man som regel ingen ting fra dem)

Skrevet

Ok - syns bare det var litt rart for sist gang fikk jeg et ark med svarene på.

Kan hende det er noe annet denne gangen siden jeg venter nr. 2.

HI

Skrevet

Jeg har heller ikke fått noe svar på dette, men jordmor sa at jeg måtte ringe å få resultatene, for det var visst ingen vits å møte på føden uten disse resultatene (litt viktig med tanke på antistoffene, blodtype og slikt sikkert...) Så enten får du be legen om utskrift neste gang du er der, eller så kan du ta en telefon, så ordner de det sikkert da! :)

Skrevet

Jeg jobbe på legekontor, og vi sender alltid kopisvar av prøvene til den gravide. (hepatitt, hiv og syfilis - noen ganger toxoplasmose. Alltid blodtyping)

Men noen ganger venter vi med å sende dersom vi vet at den gravide har snart kontroll igjen. Da leverer vi alt på kontrollen. Spesiellt til førstegangsfødende, fordi det er svært viktig å forklare at hun må ta vare på papirene og medbringe dem til føden.

Du får dem nok:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...