Gå til innhold

Noen som har tips om hvordan få jenta mi til å spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta er 15 mnd og i det siste har hun spist så lite til alle måltid synes jeg. Er tenner på vei ser jeg, men. Prøver å ikke stresse med det. Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sønnen min er kresen, pluss han syntes det er kjedlig å spise. havregrøt med bitte litt sukker gjorde susen. alstå om han bare spiser no som metter lenge til kvelds er jeg glad. men har prøvd mye, brukt litt penger på det, middag eter han værtfall ikke så nå prøver forskjellige supper, tomatsuppe liker han, blomkål suppe var greit, skal prøve kyllingsuppe i morgen.

Skrevet

De blir gjerne litt matlei når de blir såpass gamle. Her la vi om kosten litt og det hjalp. Det er også stas om hun får spise selv (skrekk og gru for et søl!), spiser fra vårt bestikk, eller får spise av vår mat.

Det hender også at vi må la henne få litt mellommåltider for hun ikke har spist nok til hovedmåltidet.

Det beste rådet er likevel når de blir distrahert med lek og moro mens de spiser. Er hun helt umulig og ikke vil spise, gir feks. jeg mat og pappaen dummer seg ved siden av. Da ler hun og glemmer seg helt bort. Jeg dytter i henne maten som en galt, og vips er maten tom =)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...