Gå til innhold

hvor ofte ammer dere om nettene?

Anbefalte innlegg

sara får en flaske med mme (ca 135 ml) kl 22, og det holder henne mett til rundt kl 3, og da er det nesten mat annenhver time til vi står opp i ni tia. altså, gjennomsnittlig tre ammerunder om natta, noen ganger færre, noen ganger flere.

hva med dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136946298-hvor-ofte-ammer-dere-om-nettene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hedda får mme ,ca 135ml, når hun legger seg ca kl 20, og da holder hun til ca 02-03 tida. Får 90ml da og sover til ca 06. Da står vi opp for da vil hun ha litt action og leke litt.

Går ganske greit synes jeg. Hun er nesten ikke våken engang når hun får mat på natta. Og iløpet av 10min ligger hun å sover i senga igjen.:)

Jeg ammer en gang om natten nå, mellom 3 og 6 en gang, det varierer. Hun legger seg ca 20.30. Etter hun har spist sover hun alt fra 1 til 3 timer igjen. (spiser hun 3 sover hun lenger etterpå enn om hun spiser 6)

Synes også det går greit, men kjenner at det er slitsomt..

Annonse

Vanligvis ammer jeg henne som siste ting jeg gjør før hun legger seg, ca kl 20:30-21. Så sover hun til mellom kl 3 og 6 engang. Varierer litt.

Så er det annahver time etter det. Står opp i 9-10 tida som regel.

Men i natt... uff!

Greide å vekke henne da vi la oss. Lå og prata for lenge og sikkert for høyt. Så 00:45 våkna hun og skulle ha mat. Så da våkna hun annahver time resten av natta. Holdt på å bli gal! Er jo vant til at hun sover så godt. Men håper det bare var i natt. :)

Amer rundt 19-20 og hun sovner rundt 20-21. Da sover hun til ca 24-01 og får mat da. Etter det er det ofte hver annen time til runt 07,da er hun lys våken mens jeg er i koma :o) Står opp og lager meg litt mat også sovner vi sammen runt 09. Hun kan da sove helt til 12,men det greier ikke jeg,selv om jeg av og il burde... For et par uker siden sov hun 5-6 timer sammenhengende og det var sååå godt!!

Hei, her det mye søvn på lille jenta mi! Får pupp ca kl åtte, sover til ca 6, så sover hun til ca kl 10, da står jeg opp og tar opp storebror på to år. Hun ligger da litt å snakker med seg selv i våres seng, noen ganger sovner hun.. Står opp mellom 10.30 og 12!! Snakk om sover hjerte! ( men de skal jo sove ca 14 timer om natten.) Husker at med broren så trodde jeg at vi måtte stå opp ca kl åtte når han fikk pupp, han var jo så lys våken. Men så la jeg han en gang fordi jeg var så trøtt, og da lærte jeg at han var et sove hjerte, for han sovnet... Skikkelig b- mennesker hele gjengen..

Ps. Ofte at barnet sover mer ved 3-4 måneders alder, går da fra å få ofte pupp om natten , til å sove flere timer i strekk! Flere jeg kjenner som har erfaring med dette..

Huff... her ammer jeg annen hver time på natten:( har gjort det i snart 4 uker. Er veldig usikker på om det er for at hun får for lite på dagen, så hun må ta det igjen på natten, eller om hun våkner og ikke klarer å sovne igjen uten puppen. men etter at jeg leste et innlegg her lurer jeg på om det er fordi hun som regel sovner i vår seng, og jeg må flytte henne over i hennes seng når vi skal legge oss. Da våkner hun og som regel gir jeg henne mat da... Før skulle hun ha mat alt fra 3-6 timer etter at jeg hadde lagt henne, men etter det annen hver time. Må prøve å få henne til å sovne i sin seng, så vi slipper å flytte henne, og se om det hjelper... Holder på å bli gal av å måtte amme så ofte! Begynner å bli ganske sår også siden puppene aldri får hvile heller...

Mater han før han legger seg rundt 19 + - da sover han til 03-06 og får mat. Våkner mellom 6-8 og har d gått 3t el mer siden forrige måltid er mating og evt soving el han ligger i senga vår å pludrer til 9-10.30 tiden og sier ifra når han er ordentlig lei av å ligge å underholde segselv...

Annonse

Eir får pupp mellom 18 og 18.30, og sovnar for natta rett etterpå. Det hender ho våknar i 22-tida, men sovnar som regel igjen med smokken. Rundt midnatt vil ho derimot ha mat. Så søv ho i 3-4 timar (alt etter om ho får i seg ein eller to puppar før ein av oss sovnar). Og så vil ho ha meir etter ein time eller to. Står opp mellom 7 og 8, samtidig som storebror :o)

Mi kjære dotter får kvelds i 18-19-tida ein gong, og legg seg rett etterpå. Ho pleide då å sova til i 2-3-tida, men dei siste nettene har hu vakna igjen i 22-23-tida, og det syns eg er for tidleg. For etterpå vaknar ho med 2-3-timars mellomrom heile natta, og eg føle eg treng meir søvn. Me står opp mellom 7 og 9 ein gong. Glede meg til ho søve rundt! Heller litt mjelkespreng enn dette styret. Trur de at det hjelper om eg gir ho graut? Ho har begynt å smaka litt graut, på dagtid enn sålenge.

Lille hjerte mitt er litt over 4 mnd nå. Ble født den 4.11-07. Her ammes det natten igjennom, har nesten sluttet å legge henne ned siden hun da bare vokner å vil ha pupp igjen. Holder på å bli litt gal av søvnmangel nå:)

Men jeg er litt usikker på om det faktisk er sult eller om det er sugetrang/kos. Jeg har iallefall nok melk, så det kan ikke være mangel på mat heller.

Her ammes det også hele natten, tjohooo! Sover fra 20-24 ca, men så er det pupp resten av natten. Tviler på at det er sult, men heller behov for kos som er grunnen. Prøver jeg å legge han oppatt i senga si går det fra 10 minutter til 1 time før han våkner igjen :-/ Har vært sånn siste mnd. Spørs om ikke pappaen skal til pers nå i påska, og få han til å roe seg uten pupp noen av gangene han våkner, og redusere puppinga til hver 3-4 time, det burde jo holde... ;-)

Godgutten får mat i 21-tiden, før han legger seg. Sover til 06-07, spiser litt og sovner igjen. Er som regel våken og lei av sengen kl.08-08.30.. Men når vi har stelt oss, er han gjerne trøtt og vil sove litt til...

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...