babyandme Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Er et hav av bilstoler... hvilke merker har dere best erfaring med?
Sylteflesk Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Hvilken størrelse da? Vi har hatt Britax babysafe med Isofix og base frem til nå, veldig fornøyd. Utrolig praktisk med base hvor man bare klikker setet inn å ut, i stedet for å styre med å feste seler hver gang. Kjøpte nytt Britaxsete i går, Multitech, håper vi blir like fornøyd med det.
pimpernell Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Har kun hatt Acta Graco, så har ikke noe å sammenligne med, men er veldig fornøyd! Skal akkurat nå til å bytte fra Logico S til Cosmic Comfort. Har så langt ikke funnet noe negativt med setene. Ikke er de så stiv i pris heller!
babyandme Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2008 Ok, takk for tips.. Vet ikke om vi skal kjøpe først bilsete fra 0-13kg eller kjøpe et som kan brukes fra 0 til 4år.. føler en nyfødt baby forsvinner i setene som er store, så lurte på å kjøpe et 0-13 sete først og så kjøpe nytt senere.. ellers finnes det jo mellomstore seter... hmm, litt usikker.. og veldig mange merker å velge mellom.. er det noen merker dere ikke ville valgt, som dere har hørt/lest er dårlige?
1+1=2+1+x Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har Maxi Cosi (0-13) og er veldig fornøyd med det. Best i test! Nå har vi kjøpt Be Safe Izi Combi 0-18. Har ikke prøvd det enda, men ble best i tent i foreldre og barn. Selv om izi combien er fra 0-18 kg ville jeg ikke hatt min nyfødte baby i det. Hadde blitt alt for stort for min smak i alle fall. Selv om det kanskje er unødvendig med to seter som dekker samme alder kommer det jo kanskje fler barn før minsten er blitt størsten (over 18 kg)?
pimpernell Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Vi kjøpte Logico S 0-13 kg først av flere grunner. Bl.a fordi det har base som du klikker setet lett av og på, du kan ta med setet inn på butikk og lignende uten å vekke baby. Man kan vel sikkert ikke gå å bære på et sete beregnet på 0-4 år? Synes også de større setene er for bratte i ryggen, og passer best når de har lært å sitte selv... Men man har jo alle forskjellige behov og kriterier, så det er jo ikke sikkert det passer best for deg. Vi fikk mye god hjelp på Barnas Hus og Barnas Beste. Lykke til i bilstoljungelen!
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Har Maxi Cosi (0-13 kg) med base og er veldig fornøyd!
Fiona- Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Hei Vi har også hatt Akta Graco LogicoS og vært super fornøyd! Men om du ønsker å kjøpe et sete fra 0-18 kg kan det kanskje være en ide å leie et "babysete" først for noen mnd. Det er mange babybutikker som leier ut - koster gjerne ca 100 kr/mnd. En del forsikringsselskaper leier også ut. Tror ikke babyen sitter så godt i et stort sete de første mnd. Kanskje vente til de holder hodet selv, ellers tror jeg det har lett for å tippe forover. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå