Gå til innhold

Vekt på vogn på fly????

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger hjelp til et viktig spm.: Tenker på å kjøpe en TFK-vogn, og har funnet ut at den veier ca. 13.4 kg. Er det slik at de fleste flyselskaper har en vektgrense på 10 kg på vogner, eller kan man faktisk få lov til å ta med en såpass tung vogn på fly? Og blir dette da i tillegg til annen bagasje, altså at man må betale ekstra, eller kan den taes med gjennom sikkerhetssjekken og foldes sammen under flyreisen? Blir en TFK liten nok i sammenfoldet tilstand til å få plass i de hyllene over setene på et fly?

Uff, ble litt kaotisk dette, men håper noen forstod på tross av rotet og vet svaret eller har erfaring med dette:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136945578-vekt-p%C3%A5-vogn-p%C3%A5-fly/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan sende hvilken som helst vogn som bagasje.

som håndbagasje er det max 15kg per person. men de pleier å være grei med barnevogner. vet ikke hvilken tfk du har sett på, men buggster kan du ha med deg. den må være liten nok til å passe inn over eller i et skap helt fremme som de har plass.

om de er medjørlig eller ikke, kommer an på hvor mange passasjerer det er. har de ikke plass på flyet, må du sende den som bagasje, men det ordner de ved ombordstigning.

SAS, bagasje spedbarn 0-2 år: 10 kg + en sammenleggbar trille.

Poser til barnevogner kan kjøpes på flyplassen for NOK 50,-

Widerøe: Barn under 2 år kan ta med 10 kg (herunder iberegnet barnevogn).

Norwegian: For barn under 2 år, kan man ha med seg inntil fem kilo innsjekket bagasje. Dette inkluderer bilsete, barnevogn eller sportsvogn. Barn under 2 år kan ikke ha med kabinbagasje utover mat for konsum under flyreisen.

Setningene over er klippet direkte fra hjemmesidene til flyselskapene, hvordan det praktiseres i praksis vet jeg ikke, men ser for meg det kan bli problematisk å fly med Norwegian uten å betale overvekt, eller mamma og pappa må ta med mindre bagasje til seg selv.

Annonse

Jeg reiser aldri med norwegian lengre, boikotter pga den idiotiske bestemmelsen deres om at barnevognskader ikke erstattes.

Jeg har hatt med emmaljunga city cross på sas, er ikke helt sikker på vekten, men den er jo ganske stor sammenlagt. Ikke akkurat en sammenleggbar trille:) Det har gått helt fint. De sender vognene som spesialbagasje, med pose av plast rundt. Hvis du har små triller får du de vel ofte med til utgangen.

Fikk skadet vogna på sas, og da gikk jeg til skranken for ankomstservice. Fikk med bekreftelse på skaden, og så fikk jeg ny sportsdel hos forhandler. De reparerer hvis de kan, men du vil ev få ny del hvis det ikke går. Det er 10% aldersfradrag pr år. 1 år gammel vogn= 10% egenandel.

Å fly med TFK'en er ikke noe problem, jeg har flydd med min mange ganger. Og da også lagt noen ekstra ting i den som ble for tunge for kofferten, he he. Dett går som spesialbagsje og regnes utenom vanlig vekt.....med mindre du skal til USA.

Men å få den med gjennom sikkerhetskontrollen og inn på flyet kan du bare drømme om. Bør ha en Zapp el. lig. for at det i det hele tatt skal være en liten sjanse. TFK blir liten sammenlagt, men ikke så liten.

boikotter norwegian eg og ;) er vel oppi 4 nye barnevogner fra sas no!! tror ikke jeg har flydd en eneste gang uten at de har ødelagt vognen.... har heldigvis alltid hatt med meg litt eldre vogner som jeg har arvet o.l. da får du ny vogn for om vognen er mer enn 3 år gammel eller du har et merke butikken ikke fører (har hatt det og på en nyere vogn), for da kan de ikke fikse den for de har ikke deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...