Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Syns det er så vanskelig å finne vogn, for det er så utrolig mange som er så lave! Da jeg bare tittet på nettet, syns jeg bugaboo og teutonia så veldig bra ut, men de er jo utrolig lave, føler at jeg har bagen nede ved knærne! Jeg er ca 180 og min mann er 190... Har sett på Emmaljunga Edge Duo Combi, og den er fin og høy, men den er jo ganske dyr... Noen som har noen andre å anbefale før vi bestemmer oss?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Hadde samme problem her. Min mann er 1,90 og jeg er 1,78 høy. Vi har TFK joggster twist og den er midt i blinken for oss bl.a. høydemessig. Min mann føler seg veldig komfortabel med den sporty vogna. Han som aldri har vært noen turgåer er nå stadig ute på trilleturer med babyen:)
mossik en av hver pluss en til Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Vi hadde samme problem. Jeg er 183 og mannen 185. Alle vognene virker så ave, da spesellt Bugaboo. Vi rendte også opp med TFK. Kjempe fornøyd. Denne er høy nok til at vi ikke får kink i ryggen eller må ned i knestående for å se på banet. Pluss at den er super god å trille, ser tøff ut (selv om det er smak og behag), og er praktisk. Denne vognen er også såpass stor at man ikke trenger andre vogner gjennom hele vognperioden.
M@mm@nt3 Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Brio Happy eller Simo-vognene passer høye personer!
førstegangs*mamma Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 dere er ute etter det håndtaket som kan dras ut, om dere skjønner... da er det de emmaljunga vognene som har det eller brio happy. simo kan passe, men det er veldig god fjæring i dem, som gjør at du må på en måte presse håndtaket ned, og det er tungt. spesielt med kombi. duo er litt lettere, men fortsatt er det tungt. selv er jeg 163 og har simo vognen på det nest høyeste for ellers blir den så lav når jeg skal snu vognen. så vil nok ikke anbefale simo... happy er jo litt billigere enn emmaljunga, og muligens enda billigere på rubrikk.no og finn.no.
førstegangs*mamma Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 å. min søster er veldig høy og bruker happy mye! hun sier den passer helt perfekt til henne
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Må nesten ta en liten titt på Brio Happy. TFK har bare 3 hjul - og vi vil ha 4 hjul ettersom det virker mye mer stabilt (i alle fall når ungen begynner å sette seg opp...) Det som Emmaljunga har som jeg liker, er vendbart håndtak. Greit å ha for å unngå at babyen får sol i øynene. Vet dere om Brio Happy har dette?
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 du kan selv velge om du vil ha vendbart understell eller ikke på brio og simo vognene.. koster litt ekstra for det vendbare understellet.. pris avhenger av hvor i landet du bor. vet sørpå tar de 500 kr mens nord i landet tar de 1000 kr
førstegangs*mamma Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 du har helt rett i at 3-hjulinger er mindres stabile! aldri mer det på meg ihvertfall! brio happy har vendbart understell om du ønsker det. vi har det, og det er helt genialt!
rasyre Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Basson vogna er vel en av de høyeste og den er også myk og god å trille med.
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 Jeg er selv nesten 1.80 høy.Vi kjøpte nå Teutonia spirit s3 2008 modellen...den er helt super syns jeg,man kan oxo stille inn håndtaket i forskjellige høyder ) Syns den vognen er perfekt for oss litt høye damer & menn )
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 Jøss, den vognen syns jeg var utrolig lav! Selv om man kan stille inn håndtaket, så er vognen/bagen så langt nede, og man skal jo bøye seg ned i vogna endel ganger... Men men, vi er forskjellige! :-)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #13 Skrevet 24. februar 2008 Emmaljunga edge som du har sett på, emmaljunga classic, simo og brio happy tror jeg er vogner som passer til haye personer. Angåene vendbart styre så må du være klar over at vognen da blir en del tyngre. Jeg ville heller valgt det understellet som er lettest mulig framfor vendbart styre!
togutter-08og10 Skrevet 24. februar 2008 #14 Skrevet 24. februar 2008 Brio Sing har også håndtak som kan stilles. Jeg er 163 og mannen 187 så det var et viktig kriterium for oss. ¤ hjul, men de fremste kan svinge. Bagen er ganske høyt opp i forhold til bugaboo, men ellers ligner den. (større fremhjul og mye billigere)
halden Skrevet 24. februar 2008 #15 Skrevet 24. februar 2008 Hei mannen min er 201cm og vi har en Teutonia s4 og en urban jungle og de er veldig bra i høyden. Det er ingen problem å trille dem og vi kommer heller ikke borti bremsen.
LegallyBlond Skrevet 24. februar 2008 #16 Skrevet 24. februar 2008 Har dere vurdert Stokke Xplory? En lettere og kulere vogn enn de tradisjonelle, og den passer godt for høye mennesker =) (Men den er dyr, og ville nok tatt med i berekningen at man kanskje trenger en ekstra vogn til ulendt terreng/vinterføre) http://www.stokke.com/xplory/camp_foryourchild.asp?la=NO
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 25. februar 2008 #17 Skrevet 25. februar 2008 Vi har Simo kombi og OTH. OTH'en er faktisk høyrere enn simoen. Men jeg har ikke bagen enda så jeg vet ikke hvor høy den blir med den på. Men sånn trillemessig så passer OTH'en bedre til oss enn simoen gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå