Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Hvordan blir det på ultralyd for overvektige gravide? Er magefettet til hinder for å se på ultralydbildene? Eller er det like mye standarden på apparatet som avgjør hvor tydelige bildene blir?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Har vært på ultralyd på to forskjellige sykehus.. På RIT så de veldig godt og kunne forklare det de så. Jeg så også beibisen tydelig. Det var en god følelse å få tatt den ultralyden. På det andre sykehuset noen uker senere klagde jordmora hele tiden over at hun ikke kunne se noe for jeg var for stor.. Bildene var også utydelige. Det var ikke en trivelig opplevelse. Så slik som jeg oppfatter det kan det være mer vanskelig å se allt tydelig når en har mye ekstra,men at også utstyret har mye å si.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har vært på tre utvendige UL (er nå i uke 20) og jeg har sett babyen fint på alle tre. Jeg veier nå 126 kg (4 kg opp fra starten av svangerskapet), og har det hovedsakelig rundt magen, så jeg regnet egentlig med større problemer. Klart det kan ha noe å si, spesielt i starten av svangerskapet vil jeg tro, men etter hvert tror jeg ikke det har så mye å si. På den "vanlige" UL i uke 18 var det i hvert fall ingen problemer med å se at det ble gutt, og få gjort alle målene. Det går nok bra, skal du se! Lykke til!
Chezka Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Jeg var på ul sist uke, og var da 13+3. Jeg grudde meg litt på forhånd nettopp pga at jeg var redd de ikke skulle se noe, og så var jeg litt nervøs for å få "kjeft" pga at jeg er overvektig. :-) Men hele greia ble bare sååå bra! Var hos en kjempetrivelig lege som ikke nevnte mine kiloer med et ord, og på utvendig ul så vi veldig tydelig alt som skulle undersøkes. Jeg spurte om det kanskje var bedre å se med innvendig ul, men hun sa at det var ikke noe problem med å få sett alt med utvendig ul.
bomsa Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Jeg er så nervøs for at de skal kjefte på meg...skal ikke på første kontroll før 16.april...huff....godt å høre at det ikke er alle som har dårlig erfaring med helsevesenet...
skatten kom i mai :) Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 du kan nok ta det helt med ro! har ikke opplevd noe kjeft fra noen kun velmente råd fra jordmor... og forrige uke var vi på 3d ultralyd og fikk flere fine bilder og filmer av småen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå