Gå til innhold

Til dere som har tilbakelagt noen mil med vogn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp nå!!! Er ute etter ei trille som:

- Er lett (må kunne tas med på fly og da helst kunne pakkes i egen bag)

-Tar liten plass sammenlagt (må kunne stables inn i fullpakket feriebil)

- Er god å trille (ikke bare på flislagte shoppingsentergulv og nyasfalterte veier)

- Har full liggestilling (vesla må ha mulighet til å sove uten å få nakkeskade)

- Har kalesje, regntrekk med mer (været får man ikke gjort noe med)

- Helst har regulerbart styre (er skarve 1.60 og samboeren er 1.85)

- Har handlekurv under (skal jo brukes på ferie- og shoppingturer :-))

- Kan brukes ut vognperioden (fra 6 mnd til 3 år)

Det tror jeg var det viktigste... noe jeg ikke har tenkt på?

Har vurdert Peg Perego Pliko, MacLaren XT, Carena easy, Easy Walker Sky, Teutonia Timmy, men er veeeldig i tvil og får ikke testet ut alle vognene i butikk, da utvalget er noe begrenset her jeg ferdes til daglig….

Har en Emmaljunga duovogn nå, så har dekt behovet for daglige trilleturer hjemmefra, sovevogn på verandaen og etterhvert barnehagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av de du nevner tror jeg nok at jeg ville gått for en easywalker sky. Men så synes jeg det var deilig å kunne gå over til en lett sportsvogn sånn til daglig også når ungene ble så store at de kunne sitte vendt fra oss =)

Carena easy ville jeg iallefall droppet, synes den virker veldig hard og skranglete og ser at de fleste som har/har hatt den ikke liker den (finnes selvsagt unntak).

Teutonia timmy har jeg selv og den er veldig god som "bilvogn", men må innrømme at jeg ofte savner det svingbare forhjulet vi har på trehjulingen vår...Ikke har den transportbag heller.

Selv om den er liten så tar den jo litt plass i bilen, med tanke på alt det andre man skal ha med seg på ferietur. Hvis det er viktig bør du

kanskje heller kikke på de minste trillene.

Men timmyen er veldig lun og god da, og er veldig god å sove i siden den har helt flat liggestilling

og justerbart fotbrett. Så kan det hende at samboeren din kommer til å sparke litt borti vogna. Jeg er 1.80 selv, og det går akkurat. Kunne ofte tenkt meg at jeg kom litt lenger fra vogna enn det jeg gjør.

Maclaren er jo en knallgod trille. EW og timmy er jo ordentlige vogner, det er ikke maclaren, men venninnen min har den og det er virkelig den beste og stødigste trillen jeg noen gang har trillet. Stort pluss for forholdsvis lang rygg, full liggestilling, skikkelig god solskjerm og godt regntrekk - tåler mye sol, regn, vind og vær generelt =)

Også en av få triller av denne typen med regulerbart håndtak. Så er den jo veldig liten sammenlagt, og veier veldig lite.den jo

Venninnen min har gått med den på skogsvei/traktorvei også hun, er vel ikke den beste vognen til det bruket men det gikk helt fint =)

Minus for liten handlekurv (men på shopping så kan du feste poser på håndtakene - bare pass på at vogna ikke får overvekt)

Ellers kan du jo ta en titt på bugaboo bee, det er også en trille og den er ganske dyr MEN den veier kun 7 kg OG den har vendbar sittedel. Stort pluss for min del! Blir ganske liten sammenlagt, og den har laaaang rygg så kan brukes lenge. Har full liggestilling og nyfødtinnlegg så den kan brukes fra nyfødt. Har også adaptere til noen typer bilstoler om det er viktig.

Hvordan den er på annet føre enn kjøpesenter/asfalt vet jeg ikke, den har trillehjul, men vil tro den tåler litt iallefall. Jeg synes iallefall denne trillen ser helt super ut =)

Skrevet

Vi har tfk joggster twist til poden på 2 år. Han liker den vognen kjempegodt. Jeg synes den er kjempegod å trille, den har stor sittedel som garantert holder ut vognperioden. Poden min er lang 92cm og ikke noe problem med lengden:) Vogna blir kjempeliten sammenlagt og veier 11 kg tror jeg;) Tfk har integrert myggnetting i kalesjen. Handlekurv, regulerbart fotbrett, full liggestilling, regulerbart håndtak (jeg er 169 og mannen 188) Finnes egen transportbag å kjøpe til. Eneste minuset jeg kommer på er at det ikke er vendbar sittedel, noe Bugaboo cameleon har. Poden sover heller dupp i vogna enn i senga si;) Mange som er fornøyde med tfk:) Se på nybaktmamma.com, vogndilla.com det er skrevet mye om ulike vogner der:)

Vi har også Bugaboo Cameleon, som er kjøpt til babyen som kommer i mai. Poden har prøvd denne, men poden er snart for lang for denne vogna.

Skrevet

Takk for svar!

TFK`en synes jeg blir litt mye vogn i forhold til planlagt bruk (ser på hjemmesiden at den veier 13.4 kg).

Det blir mest sannsynlig en EW Sky, selv om jeg ikke helt klarer å slippe MacLaren trilla. Er det flere som har erfaringer med disse vognene? Hvordan er det med disse 3-hjulingene, er de så ustabile som enkelte mener?

Bugaboo Bee har jeg registrert finnes, men er ikke helt sikker på om jeg liker denne vogna... Må kanskje se litt mer på den hvis den er så lett som 7 kilo.

Skrevet

Jeg har ikke erfaringer med EW sky selv, men har hatt to andre lignende trehjulinger (oth og phil&teds) og synes ikke de er ustabile. Har aldri vært i nærheten av å velte noen gang. Har også hatt tunge stellevesker på håndtaket o.l, og føltes ikke ustabil da heller.

Vet at noen synes det er litt rart å trille i begynnelsen, for man må styre vogna på en annen måte, men det er kun vanesak.

Så min erfaring med trehjulinger er bare god, synes de er fantastisk gode å trille =)

Bugaboo bee har ett litt spesielt utseende, synest den var dritstygg første gangen jeg så bilde av den. Nå synes jeg faktisk den ser ganske kul ut =) Tror den er litt sånn som man må venne seg til! Skulle jeg hatt en trille nå så hadde jeg garantert gått for den, mest på grunn av at den er vendbar slik at man kan se babyen når man triller. Får også ett stort pluss for den lange ryggen. Jeg ville iallefall tatt en titt =)

På vogndilla.com og barnevognguiden.no er det brukeranmeldelser på mange vogner, så du kan ta en titt der for å lese erfaringer. Har også en barnevogn-debatt på nybaktmamma.com, der kan du også finne mye info om ulike vogner.

Skrevet

Jeg har selv en simo kombivogn til min minste datter på 5mnd. Og denne er meget bra å bruke den, men nå har jeg også en sønn på 2år, så skal gå til anskaffelse av en tvilling/søskenvogn, og da har jeg falt for GT safari, full liggestilling. Skal kjøpe brukt jeg da...er en 3-hjuling, og skal visstnok være ganske så bra. Er jo mer en trille i utgangspunktet, og tar utrolig liten plass i bil har jeg forstått.

Men det er jo bare å dra rundt på div barnebutikker som selger vogn å prøve det da, er jo kjempe morro! :)

Skrevet

Sjekk ut ew classic også. Smalere, enn sky, mindre og lettere, men absolutt romslig nok til å holde vogntiden ut. Vi har denne til en som nå er 3,5 år, og han sitter godt i den. (107 cm lang)

Skal snart begynne å bruke den fra nyfødt. Denne har egen reisebag, som vi har brukt mye ved frakt på fly, og ellers når vi pakker full feriebil.

Vi har som deg en ekstra sovevogn (da ryggen ikke kan legges helt ned i ew. (simo kombi) Men det blir ew som blir brukt på tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...