lillegutt mars o7 Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Holder på å venne Lillegutt til tannpuss! Lar han leke med tannkosten mens jeg steller han,og når jeg spør om jeg kan få pusse tennene hans,så gaper han så fint =) Men jeg får jo ikke tid til å pusse så aaaltfor lenge om gangen da..Og det står på tannkremtuben at den skal skylles vekk etter bruk ( 0-6 år ). Er jo ikke så lett å skylle munnen på en gutt på snart 11 mnd?!? Hvordan gjør dere? Hva slags tannkrem bruker dere på ungene deres?
Gjest NydeIig Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Fra tennene kom har vi brukt tannkrem. Pusser ikke særlig lenge av gangen, og bruker svært lite tannkrem på.
~Maja Mor~ Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Jeg tar veldig lite tannkrem på. Blir jo ikke til at man skyller det ut. Begynte med det da første tanna kom når han var 5 mnd. Husker ikke merke, men det er jo den for 0-6 år vi også bruker.
Krøllefrøken Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 gutten min har ikke fått tenner enda, men på kontroll sist gang sa helsesøster at man skal pusse fra den første tannen kommer. hun sa man skulle bruke så lite tannkrem som halve lillefingerneglen til babyen i begynnelsen..
mumimammaen Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 her prøvde vi å la ho bli kjent med tannbørsten før ho fikk tenner. men det virket ikke som ho likte det. vi begynnte å pusse med tannkrem da ho var 3mnd,da kom første tannen. nå er ho 4mnd og har 2tenner. ho smatter fælt da vi pusser tennene nå=o) tror den vi bruker heter zendium. med bilde av postmann pat på.
Curious74♥1jente&2gutter♥ Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Vi begynte å "pusse" før første tanna kom, som slags lek. Han var veldig nysgjerrig på oss da vi pusset så vi kjøpte en tannbørste til ham også. (Var vel ca3-4mnd.) Han STOR GLISER hver gang vi tar frem hans børste. Nå er han snart 7mnd og fått sine to første tenner,en for ca 1,5 uke siden og andre for noen dager siden. Vi startet med å pusse med bare vann og igår prøvde vi for første gang med litt tannkrem. Gikk supert. (zendium,med bilde av postmann pat på det også) Kommer ikke til å være så nøye på å bruke tannkrem hver gang enda, det viktige er å bli vant med å pusse tennene synes jeg. Er jo så morsomt å se hvor glad han blir når tannbørsten tas frem,men mååå være vann på, og skylle børsten ofte ;-) hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå