Fablefant✿ Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Har vært til forsamtale, og skal starte med nesespray 29. februar (dårlig fart på svømmerne til samboeren min). Men på samtalen glemte jeg å si at jeg spotter endel - opptil en uke før mens.. tror dere dette er viktig? Noen her inne som har lykkes tross spotting?
Lisa78 Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men jeg lurer veldig på dette spørsmålet selv. I vårt tilfelle er alle faktorer knyttet til sædkvaliteten for dårlig, og IVF er derfor neste skritt. Siden sædkvaliteten var en klar grunn til at vi ikke har blitt gravid er jeg i liten grad utredet, og spørsmål angående spottingen min er det ingen som har kunnet gitt meg et fornuftig svar på. Det mest forklarende svaret jeg har fått, kom fra en gynekolog som tidligere har jobbet på fertilitetsavdelingen ved St.Olavs. Han fortalte at det er i hovedsak tre grunner til at spotting oppstår. Desse er: Endometriose, muskelknuter eller andre uregelmessigheter i livmoren og til slutt hormonell ubalanse. For min del ser det ut til at det er hormonell ubalanse, for lite progesteron. Verdiene mine er innenfor normalen, men i nedre del. Da jeg spurte om dette var en faktor som kunne ødelegge i IVF-prosessen, mente han på at kunstig nedregulering og hormonstimuleringen ville gjøre denne faktoren betydelig mindre, men han kunne ikke si det helt sikkert. Jeg må bare få spørre: Har du prøvd noe som har sett ut til å gjøre spottingen mindre? Jeg har prøvd kremen woman`s care fra helsekost, denne hadde ingen virkning på meg. I tillegg har jeg lurt på om jeg skulle prøve å ta litt ekstra B6-vitamin denne syklusen...
tromsøjenta Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Vi har vært gjennom tre runder IVF/ICSI som uforklarlig barnløse. Jeg spotter 2-5 dager før mens og det har ikke hatt noe å si i forhold til prøverør. Jeg har ikke blitt gravid. Vi har i ettertid vært hos dr. Purvis og han fant ut at sædkvaliteten er meget dårlig... Problemet ved forsøkene har vært at de befrukta eggene stopper opp i utviklinga. Så jeg tror ikke spottinga er årsaken til at jeg ikke har blitt gravid. Lykke til!
Fablefant✿ Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2008 Har ikke prøvd ut noe ifht spottingen nei.. På UL sa de at eggestokkene og egglederne så fine ut (endometriose og muskelknuter burde de vel se på UL?), er ikke sikker på hormonnivået, men jeg regner med jeg hadde fått beskjed hvis det var noe galt med de... Hmm.. Det blir så mange rare tanker og bekymringer! Får bare vente å se hvordan det går med spray, sprøyter og icsi! Gleder meg til å se hvordan det går! For oss var det også nedsatt sædkvalitet som ble lagt til "grunn". Krysser derfor fingrene for at det klaffer med icsi! Lykke til iallefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå