Gå til innhold

Kan man bruke begge deler til hvert måltid....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som bruker malt i hver flaske? Til hvert måltid altså?

Og kan man blande litt fennikelte sammen med mme og en dråpe malt??

Hjelp..... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe?? Skal til å blande flasker klart nå... så er litt hastverk:)

Gjest NydeIig
Skrevet

Vi brukte malt i hver flaske, og mer enn en dråpe også.

Fenikkel te kjenner jeg ikke til.

Skrevet

Hvor mye malt da?? Vår lille er 15 dager:)

Skrevet

Du kan blande fenikkelte i melka,ja. Har du testet hvor mye malt som skal til for at babyen din får normal avføring? For min gutt holder det med en ts i morgen- og kveldsflaska. Måtte prøve og feile litt for å komme fram til riktig mengde. Får han for mye blir det suppe i bleia :/

Skrevet

Hun fikk en dråpe i hver flaske ca 6 stk i løpet av et døgn og da var det tilnærmet suppe ja... dette var 4 dager siden... kanskje vi skal fortsette med dette å så blande litt fennikelte sammen med det!!??

Gjest NydeIig
Skrevet

Kommer jo an på hvor mange flasker du blander på en gang, og synest det er vanskelig å måle den malt smørja vi brukte i alle fall. Har du flytende malt?

Tror jeg pleide å duppe en teskje i malten og snurre den nede i den varme melka til den fikk passe brunfarge.

Tar du i for mye malt, blir ungen kvlam, så hvor mye du skal ha i må du prøve deg frem til.

Skrevet

Den skjønte jeg ikke helt... skal du fortsette når det blir suppe? Da burde du jo heller kutte ned på malten. Mulig jeg misforsto deg nå, er litt trett serru! Fenikkel hjelper ikke på avføringen, men får lufta til å gå fortere gjennom systemet, slik at de ikke får luft i magen. Vi brukte ca 10-20 ml fenikkel-te i hver flaske fra han var ca 3-5 mnd. Funka kjempefint, rapa som bare det! :)

Skrevet

Hehehe, hengere ikke helt med selv heller... får ta en mindre dråper malt!! :)

Det går vel greit å både minske lufta og få i gang jevnlig avføring!!??

Skrevet

Jajja! Ikke noe problem å ha begge tingene i samtidig! Gudd løkk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...