Gå til innhold

Hva er økedager for noe??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etterhver som babyen vokser trenger den mer melk. Da skriker den/er urolig ofte og vil ha melk mye oftere enn vanlig, kanskje hver time i et døgn eller to. Det er slitsomt, den "bor" på puppen. Sllik økes produksjonen av melk slik at den får nok. Det varierer litt hvor ofte de har økedøgn, men kanskje ca hver 3-4 uke.

Skrevet

baby trenger mer mat ettervert som den vokser. og behovet er ekstra stort i en kortere periode. det er for og få opp melkeprod.baby kan virke irritert. jeg pleier ikke merke noe til økedøgnene...mens andre merker det veldig godt,. noen merker det litt.. varierer vell litt fra mamma til mamma

Skrevet

Kom på en ting til - når den har økedøgn (og ellers også) - la den suge så lenge den vil på rystet, det holder produksjonen vedlke, og baby får med seg den feite melka som kommer på slutten av hver amming.

Skrevet

Kan de ha økedager allerede når de er 14 dager?

Skrevet

Ja, det er veldig vanlig at de øker ved ca 14 dager, og oftere de første 3 mnd.

Skrevet

Hmm.. Kanskje det er det jenta mi på 16 dager har hatt i dag??

Hun har vært sutrete i hele dag, og har vært vanskelig å roe. Og når hun endelig har sovnet, så våkner hun etter ca. 15 min og vil ha mat.

Hørtes dette ut som økedag?

Skrevet

Det høres ut som et klassisk økedøgn, ja, hi-hi:-)

Driver med det samme selv her, og min er 5 mnd. Må vel snart begynne å trappe ned istedetfor opp...

Skrevet

Haha.. Bare dumt jeg fant ut hva jeg skulle gjøre med det på slutten av dagen :P Har nemlig gått her i hele dag; bært, bysset, sunget og vugget.. Har tenkt oppgitt for meg selv at hun ikke kan legges til brystet hele tiden, men der tok jeg feil gitt.. Stakkars lita

Skrevet

Sånn er det, hi-hi.

Hvis du står på og ammer mye i natt, får du en bedre dag imorgen. Det er enda enklere å øke produksjon på natt enn dag, visstnok.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...